Verka som 3 äntligen skall börja sälja Sony Xperia Z2, och de slänger visst till ett sådant där Smartband. Det är förköp också dessutom. Finns i 2 färger vit och svart.
Köpa luren kontant: 5 995kr.
Luren ingår i abonnemangsköpet om man väljer dessa abonnemangstyper:
3Total 20GB 649kr/mån
3Pott 499kr/mån
Minst månadskostnad men med tillägg för mobilen:
3Surf 299kr/mån + 29kr/mån för mobilen. 328kr/mån
Sedan är det svårt att hitta några bra alternativ. Några ger 398kr/mån med tilläggsavgift för mobilen samt månadsavgift. Med andra ord hamnar Sony Xperia Z2 i fint sällskaps prismässigt sett med Samsung Galaxy S5 som har samma priser hos 3.
Ups, kom på att jag kanske gick ur ämnet där? Så går in på en fråga eftersom det är ju det som tråden ändå handlar om. hehe.
Om man vill portera ett nummer ifrån 3 till t ex hallon, hur går detta till nu förtiden. Det som krånglar till det hela är 3 månaders uppsägninstid. Jag har portera nummer tidigare då det INTE fanns 3 månaders uppsägningstid utan det räckte med att man bad operatören man ville ha fixa biffen. Men nu är jag inte så säker? Skall man säga upp först hos 3 och sedan i god tid be t ex hallon fixa det hela, eller hur funkar det? Verkar vara mycket enklare med att flytta ifrån kontantkort eller abonnemang som då har 1 månads uppsägningstid.
Last edited: Mar 17, 2014