Ptja, första gången var den inne för vattenskada. Då reparerade dom.bara telefonen. Sen återrep för repa på baksida och lös volymknapp. Volymknappen är fortfarande lös men baksidan bytte dom. Nu går det knappt för den andra parten att höra vad jag säger.
Skrev detta till Sony, kanske ger dig en bättre inblick.
" Hej Sony!
Riktigt besviken på er, köpte en Xperia Z2 genom 3 den 28 Maj. Dagen efter jag fick den var jag tvungen att DOA den pga trasig mic.
Tre-fyra dagar senare fick jag en ny Z2. Nöjd i hela 13 dagar. Under eftermiddagen på den 13:e dagen så spolade jag den under kranen. Under dessa 13 dagar har jag använt ert SCR-10 och inte tappat telefonen EN endaste gång. Skärmskydd av glas och plastfilm på baksidan har suttit på sedan dag ett tillsammans med SCR-10 som jag sa.
När jag spolade telefonen höll jag tumme och pekfinger hårt över vardera lucka och spolade i ca 20 sekunder. Torkade sedan av telefonen och den betedde sig normalt. Tar sedan bussen hem. Väl hemma så laddar jag telefonen med min magnetladdare för att inte slita på luckorna och äventyra vattentåligheten. När jag tar ur laddaren så lossnar porten till magnetladdaren. Blir paff och sätter försiktigt tillbaka delen som ramlade ur. Upptäcker sedan att det är fukt bakom kameralinsen!
Ringer 3's kundtjänst och de säger att de inte tar den på DOA för att de inte hinner köpa tillbaka telefonen. Jag slänger mig in 12 mil tur och retur till närmaste 3Butik i Uddevalla. Butikschefen kollar på den och tvekar om ni tar den på garantin. Han kunde inte DOA på plats heller för att han inte hade den kunskapen.. Telecare reparerade den på garantin. Dock bytte dom inte ut telefonen TROTS att den var fuktskadad. Jag fick tillbaka telefonen tillsammans med en lös volymknapp och en repa på baksidan. Dom hade även glömt plastbiten till simkortet. Jag kunde därför inte använda telefonen. Efter långa diskussioner med 3 så blir vi tvungna att skicka in telefonen för en garantilagning. IGEN. Telefonen kom tillbaka med en ny baksida och ny sidoflex. Volymknappen är fortfarande lös.
När jag skulle ringa så märkte jag att det brusar och sprakar för personen jag pratar med. Ofta kunde personerna knappt höra mig. Jag stängde av brusreducering och det blev tydligen mycket bättre. Nu brusar det och sprakar så att folk inte hör mig för olika personer med olika operatörer vid olika tillfällen. HD-Voice finns inte i mitt område.
Totalt har jag kunnat använda min Z2 cirka 3 veckor sedan den 28 Maj.
Jag vill ha en ny telefon.
Stämmer det inte att man aldrig kan laga en fuktskadad telefon helt? Min telefon har vart fuktskadad och den blev reparerad.
Självklart kan jag inte hålla Sony skyldiga för allt jag har räknat upp här, men en ganska stor del. Telecare är ju trots allt certifierade av er.
//Missnöjd kund"
Skickat från min Xperia Z2 via Tapatalk!
Click to expand...