Hej! Jag har varit i kontakt med
tre angående mitt trådlösa bredband ända sedan i somras utan att något händer. Jag har deras maxsurf och router Netgear mbr1310. Uppkopplingen avbryts flera gånger i timmen och det tar mellan 10-40 minuter innan det funkar igen. Detta innebär att jag inte kan streama, lyssna på Spotify, surfa, tanka hem dokument osv. Jag har bollats fram och tillbaka mellan Support och kundservice.
Visst har jag fått förslag på åtgärder men inget har hjälpt.
*Prova routerns inre antenn-
*Flytta routern så att signalen når fram
*Uppdatera mjukvaran i routern
*Prova SIM kortet i telefonen (det funkade bra)
Sedan har jag fått tips från andra och själv läst på tres hemsida:
*byt kanal från Auto till kanal 5.
* Bocka av strömsparande åtgärder i USB inställningar.
Det är inget problem med täckningen för
tre. Telefonerna fungerar (har dock sagt upp frugans och mitt abb). Har ca 18 månader kvar på surfabb.
Har läst att det varit mycket problem med tres routers, även den som jag har.
Tre vill dock ej byta ut mitt, säger de.
Oj ett långt inlägg. Hoppas att någon orkar läsa hela men jag tycker att detta är skitjobbigt. Vad kan jag göra? Någon som har id´om ytterligare inställningar och åtgärder. Tacksam för svar.
Click to expand...