MÖjligt, men tror att mycket kan beror på telefonmodell också. Men t o m vid dålig om signalen skulle vara svag, fungerar 3 bättre än liknande situation hos någon annan operatör. Men det är lite på det där sättet idag. Finns alltid fläckar. Där 3 har dålig täckning, har möjligen någon annan bra täckning. Men det går ju alltid att påpeka detta för en operatör. Ha rman tur så kanske de kan göra något åt saken på en gång, genom att jystera sändarna. Har man otur, så är det en utbyggnad som gäller just där.
Jo många gånger är det så. Mn bror tycker illa om 3 också, och det lustiga är, att han alltid gjort detta. Han skaffa sig en uppfattning om 3 ifrån företagets första staplande steg i Sverige, och har sedan dess inte ens givit operatören en chans. Han har visserligen valt 3 några gånger, men alltid ansett det varit en dålig lösning och likt många blekingar föredrag
Telenor. Ärligt talat går min bror så långt i hans kritik av 3 att han inte anser sig har gjort ett fel, när han glömde betala en räkning och fick en påminnelse. Och han har erkänt det var hans misstag, men skyller ändå på 3. Jag tycker fortfarande det är väldigt konstigt att 3 fortfarande verka ha ett rykte ifrån när de startade för 10 år sedan. Sedan om man går in på många klagomål som t ex skrivs på facebook, är mycket okunskap ifrån brukarens sida. De klagar på reklamationsdetaljer, och reparationer och att det är 3 som gör fel, när det snarare är så att de följer rekommendationen ifrån deras reparationsfirma som är företaget som är ansvarig för detta. Och de klagar på kundtjänsten, men när kundtjänst försöker hjälpa dem så lyssnar de inte. Har själv jobbat i kundtjänst en gång. Mannen var förbannad. Hur jag än försökte hjälpa honom, ville han inte lyssna. Måste erkänna att jag då tappade besinningen (min chef t o m skickade ett meddelande till mig via företaget kommunikationsmjukvara att "Lugn, Jerry, lugn" hehe). Men jag höjde rösten iallafall och frågade kunden: Vill du ha hjälp, eller inte? Då, lyssnade kunden faktiskt, och lugnade ner sig. Efter samtalet, var det en helt annan kund. Han var mycket tacksam för att jag hjälp honom. Alltså många gånger så beror missuppfattningar på att kunden är förbannad redan när man ringer. Man skäller ut kundtjänstmedarbetare som egentligen inte är orsaken till problemet. o s v. Väldigt få gånger på facebook anser jag är indirekt Tres-fel. Då detta uppkommer, så skriver jag det också. Många gånger så erkänner
Tre också dessa fel.
Men, visst. Alla företag har folk som kanske inte skulle platsa i en kundtjänst. Jag har faktiskt träffat på dem hos 3 också. Och nu är jag inte så PK, men killar (tycker jag iallafall) är hos de flesta operatör mer kunniga och trevligare. Medans tjejerna kan vara lite korta lite otrevligare, och mindre kunniga. Men dessa är minoriteten. Av alla samtal jag fört med 3 under mina 6-7 år har de vara väldigt trevliga. Erik Hörnfeldt är en klippa hos 3 t ex. Han är Pr-ansvarig, men ärligt talat bättre än deras kundombudsman och är mycket mycket kundmedveten. Det är inte ens hans jobb att hjälpa kunder via facebook o s v. Men han gör det ändå.
Click to expand...