Fråga: TriangleAway och garanti osv

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - ROM-filer och utveckling' startad av Trubbel, 6 okt 2013.

  1. Trubbel

    Trubbel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2013
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Det visar sig att jag har SDS på min Note 2a. Om jag skickar den till Samsung så vill jag vara säker på att det inte syns att den har varit rootad.

    Jag har bara lagt in CWM. Jag har inte flashat in någon custom rom.
    Kan jag bara unroota från SuperSU eller måste jag göra nånting mer?

    Eller måste jag flasha in prerooted stock, köra triangleaway, unroota i su och fabriksåterställa? Känns vanskligt med alla efs-problem.
     
  2. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Iom att du har lagt in cwm så har flash countern säkerligen gått upp. Dubbelkolla det. Men om så är fallet måste du först flasha en stock recovery Och sedan köra triangle away och sedan unroota.
    Borde räcka med det. Själv flashade jag in en stock rom rootade den, flashade en stock recovery, körde triangle away, dubbelkolla att min flash counter var 0 och sedan unrootade jag via su.
    Gick bra har precis fått hem min telefon från service.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    har luren dött helt och inte går att starta igen är det safe iaf.. jag hade custom rom när ajg lämnade in för sds och det går inte att väcka luren alls när det händer så det är inga problem. OM luren ändå fortfarande fungerar så kan du testa dra in stockrom och fixa flashcountern osv har du tur dör luren totalt i den proceduren dessutom.