Fråga: Tryckskador på flera miljoner SGS2-skärmar?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Kalohux, 6 nov 2011.

1. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det kommer inte att hända genom att jag inte sitter på en släckt toa och tittar på en svart display;)

Hund och Droidoptimus gillar detta.
  2. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag har få testat och fattar fan inte vad det är jag tittar på. Det syntes ju knappt att skärmen var tänd ens. Var tvungen att trycka på skärmen flera gånger förbättra ens se om den var igång.

För mig är detta ett bevis på "Super extrem förjävla bra svärta"

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

HardstyleBeatz och Droidoptimus gillar detta.
  3. fizz

fizz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Provade jag med.. Det gick knappt att se art skärmen var på, som sagts tidigare... Inga avtryck, bara grym svärta...

Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!

4. NooBullshiet

NooBullshiet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När jag testa min älskade sgs2 så ser min helt förjävlig ut om jag kunde göra bild så skulle ni hålla med har typ svarta bläckplumpar över hela skärmen. Samt att jag har ett streck på 2mm på ena sidan av skärmen som syns utan problem. kan jag få den bytt på garantin ?

Och jag som gillade min S2 som har inga problem och nu stör jag mig på det. att jag läste detta och testade fan!.

Last edited: 6 nov 2011
    Kalohux gillar detta.
  5. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Antar eller snarare hoppas att du ironiserar. Du behöver inte ligga sömnlös för ett kosmetiskt fel som du inte märker alls vid normal användning. Håll ut så ska du se att du snart ät lika nöjd som förut.

Det är betydligt värre för dem som kör en gammal Volvo i tron att det är precis så en bil ska kännas och sedan gör misstaget att testa en bättre BMW. Det intrycket är svårare att snacka bort ;)

6. SvartePetter

SvartePetter Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Inte lätt att få perfekt svärta på skärmen med ett smetigt fettlager på ytan , ser små nyanser till grått på sina ställen om jag anstränger mig men inget som stör.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

7. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Ska testa inatt..

Testade pausa ett filmklipp jag hade på telefonen och det blev inte helt kolsvart.
    Tror dock att det beror på kvaliten av klippet.
    Surfar och ser film om nätterna innan jag somnar och har då aldrig märkt nått då iaf

8. yabosid

yabosid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    231
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Gäller ju bara att övertala en servicetekniker att följa med dig på dass för att se "felet" i skärmen :-)

HardstyleBeatz gillar detta.
  9. ddanken

ddanken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Kollade nyss och blev typ chockad? Det var ett stort svart sträck som gick vertikalt rakt genom mitten av skärmen. På sidorna var de gråaktigt med svarta "fläckar" här och var. Det har dock inte stört mig på något sätt under normal användning så låter det vara. Ska tillägas att jag haft den i 5 dagar. Dock så syns det i ett mörkt rum så jag undrar om de går på garantin ifall jag skulle ändra mig hehe..

Last edited: 6 nov 2011
    Kalohux gillar detta.
  10. Wrathian

Wrathian Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också dessa "defekter" och började störa mig lite på det så i fredags frågade jag samsung på deras facebook-sida. De skickade vidare frågan så nu väntar jag på svar..

Kalohux gillar detta.
  11. Brother_B

Brother_B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag testade med att fota med kameran tryckt in emot mina svarta byxor, så jag använde ej den förslagna bilden. gick in i klädkammaren som är totalmörk, tittade på bilden och den var ju lite grå, men ej med fläckar på. Jag antar då att jag har en perfekt skärm eller ?

12. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Också svarta fläckar

Kalohux gillar detta.
  13. Kalohux

Kalohux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ladda ner en egen svart bild då eller skapa en i paint som du för över till telefonen, fota byxorna eller annat fungerar inte.

14. Kalohux

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Exakt, jag fick ont i magen när jag tänkte på det efter jag hade upptäckt det.
    Det var därför jag skapade den här tråden.
    I och med att flera verkar ha felfria skärmar (har dom gjort testet rätt?) så borde det ju täckas av garantin men som sagt var.
    Att få någon på garantiavdelningen att ens upptäcka felet torde vara rätt svårt.

15. Kalohux

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det var ett roligt svar, jag skrattade högt när jag läste det :D men bara för att du inte kommer att märka felet så hjälper inte det oss andra som ligger i sängen i ett mörkt rum och kollar på högupplösta filmer som i vissa delar innehåller helsvarta bildrutor.

För oss kommer felet att märkas varje gång vi ser en ny film.

16. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Men vad förväntar du dig skall hända om det går på garantin? Enligt dig så skall alla enheter ha samma fel. Om du då får den utbytt så kommer ju "felet" finnas på din nya enhet också.

Om det nu är så att detta fel finns på alla samsungs enheter med denna skärmtyp så skulle jag nog tippa på att det helt enkelt är så det ser ut på denna skärmtyp. Alltså att det inte är något fel. Det bara är så.

17. Kalohux

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det är väl det troligaste scenariot, ett annat scenario, förutsatt att dom andra i den här tråden har utfört testet korrekt och har felfria skärmar, är att någon underleverantör har levererat en stor procent undermåliga skärmar med förhoppningen att komma undan med det och att om tillräckligt många klagar, tvingar Samsung att leverera nya, felfria produkter till dessa konsumenter.
    Det scenariot ser jag dock som mindre troligt.

Eftersom flera i tråden påstår sig utföra testet utan "bläckplumpar" så ökar ju det sannolikheten att det inte "bara är så".

Vad tror du om det?

Last edited: 7 nov 2011
  18. Kalohux

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Som jag förstår det så ligger en av Samsungs fabriker i ett område som är utsatt för regelbundna översvämningar, kan det vara så att ett stort antal skärmar är fuktskadade med tanke på det senaste årets ovanligt kraftiga översvämningar i Asien?

Det ser onekligen ut så om jag jämför med fuktskadade skärmar jag har sett tidigare.

Om det i sin tur skulle stämma så kommer det ju att få mer långtgående konsekvenser än när man "sitter på toan och kollar på en svart bild"

Livslängden lär förkortas kraftigt och fler fel lär dyka upp.
    I den händelsen så vet vi ju alla vad som gäller vid fuktskador, speciellt om man skickar in den på garanti om ett år, istället för om tusentals personer påpekar detta för Samsung nu, när dom är nya.
    Därför kan en sådan här sak, som vid en första anblick, verkar som en skitsak, bli ganska viktig.

Jag hoppas att ni som tycker att jag överreagerar, förstår bättre då.

Last edited: 7 nov 2011
  19. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Visserligen långsökt. MEN då många har eller har haft problem med att billäge m,m går i gång automatiskt och laddar ur telefonen på kort tid på grund av fel i USB-porten, och fått till svar av servicefirmor att den är fuktskadad när de lämnat in telefonen så kan det faktiskt ligga någonting i det du säger. Man vet aldrig.

Kalohux gillar detta.
  20. Muyfa666

Muyfa666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag var tvungen att prova, och jag förstår problemet. Skärmen ser typ fuktskadad ut i totalt mörker med en helt svart bild. Samtidigt är det nog oerhört svårt att få detta till ett stort fel som Samsung åtgärdar. Som yabosid sa, att få en servicetekniker att se felet blir nästan stört omöjligt. Jag är ultrapedant, men det här stör inte ens mig, eftersom jag aldrig upplever problemet vid användning av luren.

Kalohux gillar detta.