Fråga: Tryckskador på flera miljoner SGS2-skärmar?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Kalohux, 6 nov 2011.

1. SvartePetter

SvartePetter Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gjorde om testet nu på max ljusstyrka och nu syns det spretiga gråa fläckar mest i mittendelen.
    Jävligt svårt att se nåt vid lägre ljusstyrka.
    Har svårt att se det som ett problem just nu , kanske det ändras i framtiden ? En mobils livslängd räknas väl till två år idag !? och det klarar den förhoppningsvis .

. . .
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Kalohux gillar detta.
  2. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Ja lyser knapparna så kan ju kontrasten slå ut allt på skärmen. Dock så hade jag dem tända med, såg inget ändå.

Ska man ha så extrema krav på den så anser jag inte att det är något fel i dagsläget. Är det en sak som blir värre efter hand och kanske tom blir synlig vid vanligt användande framöver så visst, men nu är det inget att anmärka på. Det är fortfarande tusen gånger bättre än äldre bakgrundsbelysta skärmar, där kan man snacka fläckighet.

3. Kalohux

Kalohux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag brukar ligga i sängen och kolla på film på telefonen när jag är ute och reser och det var tyvärr då jag upptäckte det.
    Första gången tänkte jag inte så mycket på det men andra gången reagerade jag.
    Det var detta som fick mig att prova med en svart bild.
    Men ser man inte på film på mobilen så lär man nog inte hamna i en situation där man störs av det.
    :D

Last edited: 7 nov 2011
  4. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Menyer och kapacitiva knappar hoppas jag du menar är olika saker här för annars har du flummat iväg.

5. Nerfherder

Nerfherder Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Testade och jag har inga färgfläckar trots kolmörker. Provade med en väns och han hade några fläckar som även i kolmörker var lite svåra att ana.

Håller lite med tidigare postare, den extrema svärtan är absolut korrekt då i alla typer av normal ljus (även när jag ligger i sängen i mörkret och ser på film med mycket mörker, så har jag aldrig sett detta. Trots att jag nu vet det ser jag det inte ifall jag inte är i ett framkallningslabb och vant ögonen vid så mycket mörker att skärmen bländar mig så jag får ont i huvudet när jag sedan tar bort bilden och öppnar en ljusare meny eller skärm.

Att kalla detta extremt låg kvalitet håller jag inte alls med om, tvärt emot är detta den bästa skärm jag någonsin sett. Ett par andra skärmar börjar konkurrera i skärpa, färg och svärta men inte sett någon som är "bättre" enligt mig. Hoppas du någon gång återhämtar dig från denna skandal

6. Kalohux

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag menar både och, jag känner att jag tappar tråden lite nu eftersom jag har jobbat ett par dagar i sträck. Ledsen om jag verkar förvirrad.

7. james bond

james bond Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har du testat med en annan bild?

8. Muyfa666

Muyfa666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag kollade med en arbetskamrats lur nu precis, och hans skärm är faktiskt helt perfekt, inga defekter som jag kan se ens i totalt mörker.

Antar att det bara är att reklamera nu då. Suck.

9. Kalohux

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har testat med fyra olika bilder, varav en som jag har skapat själv i paint, det har synts i två filmer och det syns även en kort stund under uppstart av telefonen.

10. Kalohux

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hur har du tänkt att lyckas med det och vad gör du när du får en ny två månader senare med exakt samma fel?

Last edited: 7 nov 2011
  11. Muyfa666

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag tänker gå in till min lokala Telia-butik och visa på felet, med allt vad det innebär - laxar och mörker. Får jag en likadan så gör jag likadant med den. Hade alla lurar haft samma defekt så hade inte det varit ett lika stort problem i mina ögon, men nu har vi ju konstaterat att det verkar vara ett lotto ist. Det tänker jag inte acceptera.

12. Wrathian

Wrathian Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ni som hävdar att man inte märker detta. Det gör iallafall jag, tex när man ligger i sängen och kollar på film eller när man växlar mellan appar och skärmen blir svart..

13. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag testade igen. Det är väldigt svårtatt avgöra om det är några "fel" eller inte. Men omväg tittar "förbi" skärmen SP ser detut sombom det är gråa moln på skärmen typ. Väldigt svårt att förklara.

Jag tror att det skall vara så här och att det är så här på alla samoled+ skärmar.

14. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Du menar typ som man ska titta på en sån 3D bild? Om det bara syns då kan det likagärna va nån slags synvilla.

15. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Det var precis det jag menade. Kan inte avgöra om det är så ellernom det är en synvilla.

16. Selafiel

Selafiel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min telefon blir knappast svart, snarare mörkgrå, och det finns "klumpar" överallt, inga som helst problem att se var skärmen är.

Men detta är ingenting jag upptäckt om jag inte letat efter det, och jag tittar då och då på film. Om "man" letar fel kommer man alltid hitta det, oavsett produkt och prisklass. Letar "man" får "man" också vara beredd att leva med vetskapen om att produkten inte är perfekt.

17. Saeon

Saeon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testade i ett totalt mörktlagt rum och ser absolut ingenting. Skulle jag tejpa över notification baren med svart tejp skulle man inte se skärmen ens. :) Min verkar alltså felfri men förstår att det är jobbigt att hitta fel i sina nya prylar :(

18. Muyfa666

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag sticker till Telia-butiken i morgon. Jag återkommer med mer info efter jag har pratat med dem.

19. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Hehe vill gärna höra vad dom säger när du vill släcka på toan å visa dom :P

20. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    hela upplägget med att be om 5 minuters sällskap på en mörklagd toa skulle få mig som butikssäljare att börja fundera på en dolda kameransituation :D