Twee - för tv-serier

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av _booty, 3 aug 2012.

1. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Absolut! Och där har du effekten att man lätt förstår vilken text som hör till vilken serie. Jag förstår att du inte vill förstöra bannern på huvudvyn genom att lägga texten ovanpå, men jag har som sagt lite svårt just nu att se (och komma ihåg) om texten kommer över eller under en series banner...

Oh yeah! :) Kanon!

Perfekt! Nu kan inte ens jag missa att den jobbar och råka göra något dumt.

Jupp, men serien visas inte på huvudvyn. Man måste starta om...(alltid ska hon gnälla på nåt...). Kanske även rensa sökfältet... eller inte.

Weeee, en egen knapp ;)
    Tyvärr såg jag den inte, pga Dark Theme... (Come to the Dark Side...!)
    Men den funkar så bra så.

De sista 3 gångernas uppdatering har jag fått avinstallera för att få att funka. Telefonen säger att den tänker byta ut appen, men dina fina ändringar kommer inte in förrän jag avinstallerar och installerar samma .apk igen. Spelar inte mig så stor roll, och ibland har du skrivit att det krävs, men det verkar genomgående.

På min ena enhet lyckades jag sopa ut alla serier. Jag la till typ 10 serier, startade om så jag såg dem på huvudvyn och la till 10 till. Den sista serien fastnade på "Please wait, downloading information" i flera minuter, så jag tryckte på Home-knappen på telefonen. När jag startade igen fanns inte ens de första 10 serierna kvar.

Men jag använder appen flera gånger dagligen... och inte bara för att hitta fel! :cool:

2. _booty

_booty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Det var länge sedan man hörde från dig Vastis, var nästan lite orolig att du hade lessnat! ;) Grattis till 100de kommentaren i tråden föresten! :D

Haha, kan undra om detta är ett vanligt problem, eller om det bara är du? ;) Jag har hursom helst i nya versionen lagt till en inställning speciellt utvecklad för dig! ;)

Detta skall vara fixat i nya versionen! :)

Detta är också vara fixat nu! :D

Detta låter superkonstigt! :S Har faktiskt ingen aning vad det kan bero på! :( Men skall försöka felsöka det! :)

Okey, till det riktigt roliga nu då! ;)
    Ny version ute, ni MÅSTE avinstallera innan ni installerar denna för att det skall funka, håller changeloggen lite hemlig för det är lite kul funktioner jag påbörjat men som inte riktigt är klara ännu som ni får upptäcka själva! ;)
    Men en snabbischangelogg iallafall

• Optimerat bilden på overviewn
    • Fixat plot-knappen på söken
    • Fixat att man fick dubbla spinners på söken
    • Hmm, nä jag kommer faktiskt inte ihåg :( Men massa småfixar!

Jag upptäckte att jag har råkat "förstöra" bilderna på kalendervyn nu dock :( Men det kommer komma en ny version igen imorgon, man kommer inte behöva avinstallera denna versionen om man installerar redan idag dock :) OP uppdaterad!

3. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Oh nej, jag har bara försökt låta andra komma lite till tals :)
    Ska genast börja testa! *letar senil-inställningar*

4. happyoccasion

happyoccasion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tycker fortfranade den blå randen under serier på huvudmenyn bör indikera en procentsats av hur mycket man sett av en serie totalt sett. Eller en annan metod för samma sak i överblicken. I övrigt perfekt app!

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Snyggt! Gillar den sobra "senil-versionen" bäst. ICS-blått i all ära, men denna var bättre IMHO. :) Ser supersnyggt ut på Nexus 7 nu, där bilden går ända ut på sidorna, även i landscape.

Jupp, nu ser jag min "egen" knapp. :)

Bra, två spinners är inte dubbelt så bra som en.

...då säger jag inget om det...

Profiler... yeah! :cool: Och säkert en massa back-end som jag inte ser...

Nog med smörande, här kommer gnället:

• 'Twee har tyvärr stoppats'-buggen vid uppstart kvarstår och har tyvärr förvärrats. Innan var det bara att försöka igen, idag tar det ibland 5-6 gånger innan det går att starta.
    • Jag bommade att ställa in att ladda ner den stora image-headern, innan jag började lägga till serier. Jag upptäckte att det gick inte att tvinga nerladdning i efterhand med typ refresh, utan man måste radera serien och lägga till igen?
    • Har man lagt till en serie, kommer man tillbaka till huvudsidan med tangentbordet uppe och sökbegreppet kvar. Jättebra om man vill söka på samma sak igen, men hur ofta vill man det? :)
    • Dessutom hamnar man högst upp på sidan, så vill man gå in på den 20:e serien man lagt till, tar tangentbordet upp halva sidan.
    • Jag missar ofta den inbyggda bakåtknappen som man borde använda, den kanske går att göra lite tydligare?

6. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Men det gör den ju nu? :) Den är grå från början, och ju fler avsnitt man sett ju mer blå blir den! :)

7. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Hmm, vad fasen.. Jag har själv inte fått upp den på länge så jag hade änna hoppats på att den hade löst sig själv ;D Jag måste verkligen försöka få reda på vad den beror på, men jag har ingen aning :S Någon som är duktig som kan ta en logcat eller vad det heter kanske? Jag har en teori om att det är ifall man klickar ner appen när man är inne på en serie, och android tar bort appen ur minnet, när den sedan försöker ladda just den sidan igen så finns inte idt kvar i minnet, vet du var du har varit inne senast dom gångerna det har hänt? :)

Hmm, det skall väl vara på default? Kan du ha råkat klicka ur den (hoppas på det) eller är det jag som har klantat till mig kanske? :/

Hmm, brukar inte du söka på serien två ggr och försöka lägga till den igen för att kontrollera att den verkligen lagt till.. det gör jag ;) Nää jag måste lösa detta på något sätt :) Det är ju en idé som vi pratat om tidigare att man skeppas till serien efter att man lagt till den. Skall nog göra så faktiskt! :)

Mmm, detta är ju faktiskt inte alls bra egentligen =/

Njaa, du menar den uppe brevid ikonen? Det är inbyggt hur den skall se ut, skulle säkert gå att göra något med, men vill/vågar inte pilla för mycket i detta skedet.. Är ju en glad amatör som du vet ;)

Vad kul att det funkar bättre på N7an :) Du har inte lust att ta en skärmdump kanske så man kan få se hur det ser ut? :)

//_booty

8. happyoccasion

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ja, gud ja, perfekt!

Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300T via Tapatalk 2

9. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Ska skicka logcat på några "fet-FC" jag fixade ikväll...
    (och även några bilder från N7:an)

10. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Wooho *love* :D

11. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Var längesedan jag skrev nu, men det har hänt mycket! :) (jag har hunnit tappa lusten helt och varit på vippen att kasta bort hela appen, MEN hittat lusten igen och nu gjort massa performance-optimeringar)

Jag har uppdaterat OP med en ny version, jag har valt att byta namn på appen då det kom upp en nyligen som heter Teevee å det kändes som Twee var lite för likt :S

• Okej, så vad är nytt? Har fixat till profil-hanteringen lite mer, man kan nu skapa nya profiler genom settings-sidan, det borde fungera att använda olika profiler också.
    • Jag har ändrat så att bilderna laddas ner som jpg istället för png vilket har skurit ner storleken på dem till en tiondel av innan. Ni som har använt versionen som sparar bilderna på minneskortet kommer dock vara tvugna att manuellt kopiera över dessa från mappen twee till mappen Tvist på minneskortet. Men alla nya serier kommer att fungera bra.
    • Som sagt så är det mest optimeringar, bl.a. så laggar inte startskärmen alls lika mycket som innan vilket jag själv är otroligt nöjd över!
    • Jag har lagt in lite loaders bl.a på hemskärmen och i söken så att man märker att något händer!
    • Jag har ändrat hur serie-vyn laddas in efter att man klickat på en serie, så att den skall förhoppninsvis ladda snabbare nu.
    • Jag har börjat hantera felen så att jag hoppas att appen inte kommer crasha lika ofta som innan.

Denna versionen är ganska "ruff" än sålänge så att jag lägger upp den mest för att visa att jag och appen fortfarande lever :) Men det känns återigen som att appen är på väg i rätt riktinig!

Tack för mig :)

//_booty

12. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Spännande! Blir att testa imorgon då :-)

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

13. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Vad kul vastis, ta bort dig kritiska testarhatten nu! :D

14. happyoccasion

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Huvudmenyn som i dagsläget är organiserat i bokstavsordning - kan man få alternativ att organiseras efter senast visat?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

15. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Hmm, det skall nog kunna ordnas! :)

//_booty

16. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Förlåt, men det körde ihop sig lite för mig. Dessutom börjar det ju bli så bra att det finns inte så mycket att gnälla över, stackars mig. Dessutom kan jag inte ens få appen att krasha längre, tråkigt :D

Layouten med den tunna linjen är assnygg!

• Huvudvyn i annat än bokstavsordning känns konstigt för mig... men sån är jag :)
    • När jag har lagt till min serie blir jag kvar i sökresultatet. Förslaget var antingen in på serien eller till huvudmeny?
    • En gammal goding kvarstår; markerar jag "season/show as watched" måste jag lämna serien innan det ger effekt.

Kanske finns det lite att förbättra runt profilerna...
    • Visa i bilden någonstans vilken profil man är inne på?
    • Möjlighet att ta bort profiler
    • Möjlighet att kopiera profiler

17. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Kul att du hade tid att svara vastis! :) Skall ge ett mer utförligt svar senare :) Tänkte bara säga att jag har fått mig en egen item tracker där ni kan lägga in förslag och buggar, samt se vad som jobbas med just nu! :)

Adressen är: http://tvistapp.no-ip.org:1338 (tryck sedan på agile board)
    username: Tvist_Beta
    passowrd: beta_tvist321

Återkommer senare!
    //_booty

Last edited: 16 nov 2012
  18. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Strålande, see you there! :)

19. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Tänkte bara komma med en liten uppdatering (har ju mer eller mindre gått under jord känns det som) Jag har planer på att få ut appen på market inom kort (förhoppningsvis i veckan) Men har då bestämt mig för att försöka få till restore-funktionen ordentligt för er testare.
    Jag har fixat till lite i paketnamnet och bytt namn på databasen =/

Vidare så har jag gjort om inställningsskärmen efter att ha upptäckt att det finns inbyggd i android-ramverket :) Men jag tänkte lägga upp en sista beta när jag är klar med dessa ändringarna så att vi "gemensamt kan gå inom" och kolla om det finns några dumma buggar :D

Just det appen har bytt namn igen tillbaka till Twee, tvist känndes aldrig riktigt rätt..

Jag har lagt upp en sida också (som är otroligt tom än så länge, och hintar om några funktioner som inte är implementerade ännu :))

http://www.twee-app.com/

//_booty

20. Zawaq

Zawaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Jag var inne på din webbsida och kunde inte hittat något om synk till MyEpisodes. Är det något som är planerat?

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2