Andra resultatet av en google-sökning på swedroid alcatel. https://swedroid.se/alcatel-one-touch-995-recension/
Ta hem t.ex es file explorer o gå till dess inställningar o bocka i Root & mount /, /system as writable
Efter rootat den, hur tar man bort alla appar man inte vill ha, som comviq tex ?? Finns inga comviq filer i telefonen när man kopplar den till datorn och tittar i utforskaren. Tacksam för all svar
Med denna app kan du ta bort dem. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.keramidas.TitaniumBackup&feature=search_result
Har tagit hem både "es explorer" och "titanium backup root" men med titanium så hittar den inte några .apk-filer för att kunna ta bort program. Vart ska jag navigera till /custpack med es explorer, i datorn eller i själva programmet i mobilen, för hittar inget av de ?? Tacksam för all hjälp
I telefonen. Gå först till inställningar i es file explorer och aktivera root, sedan mount file system. Tryck sedan på favorites i es file explorer, välj / och leta upp custpack.
Så har man fått hem en 995. Testkör den innan jag lämnar över den till farsan. Känns som väntat väldigt prisvärd! Skickat från min ALCATEL_one_touch_995 via Tapatalk 2
Får säga att gingerbread både ser och känns väldigt omodernt när man är van vid ICS. Kom igen nu med uppdateringen! Skickat från min ALCATEL_one_touch_995 via Tapatalk 2
Hoppas det vart ett bra val då dottern fick denna idag i födelsedagspresent. Hon verkar nöjd än så länge hon ville ha en stor mobil då hon har haft en Samsung gio tills nu.
Någon som upplevt ett skårrande ljud i högtalaren under samtal? Misstänker att min högtalare var doa. Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Någon som fått in ICS? Jag hittar ingen uppdatering ota eller Alcatels windows-program. Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
26.09.2012 Dear Users, Unfortunately there is going to be a delay in the ICS update process for OT-995. Currently the last step of optimisation is carried out in order to provide the best possible update for you and to avoid trouble with your mobiles. Please be patient, you will receive the 4.0 update in one or two weeks. Our engineers are determined to make the system perfect for you.
Då var det två timmar kvar tills de där veckorna passerat. Spänningen höjs, får vi en uppdatering imorgon? :-) Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Saxat från XDA: ALCATEL ONE TOUCH FR Except the last minute problem SHIFT for your ONE TOUCH 995 will certainly be available no later than Monday!