U8220 Svensk meny?

Diskussion i 'U8220' startad av mmegaman, 10 feb 2010.

1. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Bra, bra, men ska det verkligen krävas en total återställning bara för svenska menyer? Jobbigt att flytta till sd och hålla på...

Vad jag menade med "-anka" innan är ett uttryck lånat från tidningsvärlden, där det används för att beteckna en felaktighet som hamnar i tryck. Jag har alltså *inte*anklagat någon för att ljuga. I det här fallet var det ju dessutom kundtjänst som hade fel, åt rätt håll för oss användare. :D

2. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Ett tips är att spara på datorn också som backup ;)

3. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Fan tro´t...
    Jag har ingen kortläsare för microSD på lappen, kan man slänga över det via usb:n?

Är det någon som testat än förresten...?

4. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Ja det är bara att koppla mobilen till datorn. Öppna mobil mappen, kopiera bilder och annat till datorn. Enkelt :)

Skulle också vilja veta hur uppgraderingen är ;)

5. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Nej alltså, jag menar om jag kan lägga över uppdateringen TILL mobilen via usb. I guiden står det att man ska sätta det i kortläsaren på datorn, lägga över mappen, sedan se till så att mobilen är i standbyläge och sätta i kortet.

Äh, jag får väl prova. Ska bara fippla lite med att spara över apps till sd och sånt, återkommer om en stund...

6. dalton

dalton Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 600
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Så nu är min uppdaterad. Skall återställa mina program. Ingen skillnad vad jag märker förutom att den är på svenska.
    /Dalton

7. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Försvinner sms och allt?
    Om man nu mot förmodan inte skulle vara nöjd, kan man då göra en total återställning?

8. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

"SMS och allt" kommer att försvinna, ja (om det nu inte skulle vara att dem är sparade på SD-kort). Du kan spara "SMS och allt" med Wavesecure, som även fungerar som ett vansinnigt bra app för att "skydda" mobilen från skurkar :cool: När du laddat ner Wavesecure så kan man göra "backup" på alla filer som sedan går att kolla på deras hemsida.

9. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt klart godkänd översättning, inte hittad någon felstavning än i alla fall :).

Dock finns det små irritationsmoment i stil med: "Demontera" istället för "Avmontera", "Öppna uppåt för att låsa upp", "Skriv för att skapa" (när man ska skriva ett nytt meddelande) och "Butiken" (tycker inte att "Market" bör översättas, låt det vara som ni har gjort med google maps osv.)

10. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nu är även min översatt av någon indier som direktöversatt engelska till svenska : )

"Öppna uppåt för att låsa upp." Låter ju verkligen inte bra haha! Och vad är det egentligen man öppnar? :o Nej, jag kan inte säga att jag är helt nöjd med översättningen. Men som sagt är det väll bara någon lågavlönad tjomme som huawei anställt till det här.projektet.

11. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

På HTC Tattoo så heter "Market" Butiken.

12. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tangentbord

Det skandinaviska tangentbordet försvann och går inte att installera på nytt! Hur får man fram åäö nu?

13. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ja, alla program försvinner i och med uppdateringen men jag kunde bara ladda ner scandinavian keyboard från "butiken" igen så det ska fungera! Testa ladda ner igen efter omstart så borde det fungera:)

14. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tangentbord

Detblir "startfel" när man försöker starta det skandinaviska tangentbordet igen. Nu blir man utan åäö!

15. ehrlin

ehrlin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag lyckas inte heller få till det skandinaviska tangentbordet. Hur jag än bockar i rutan som finns för det så väljer den att köra ett tangentbord som heter touch pal. Lyckas inte hitta hur jag avinstallerar det där touch pal heller..

16. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, direktöversatt är det nog inte, det mesta är faktiskt riktigt vettigt ju :D. Dock är "Öppna uppåt för att låsa upp" ett väldigt klumpigt fel måste jag medge, det är ju liksom det första man möts av när man startar telefonen :P.

Tycker fortfarande att det känns fel, i mitt huvud heter det fortfande "Android market" eller förkortat; "Market". Menmen, smaken är bekant som baken ;).

17. spaceuser

spaceuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tyvärr så kommer jag inte ens åt SD minnet, även om det syns att det har strax under 16 GB ledigt, dvs tomt. Kopplar jag mobilen till Windows 7 syns den bara som en USB enhet men kan inte lägga nått på den. I Ubuntu 9.10 så vill den inte visas. Ha formaterat minnet, men inget hjälper. Möjligen att det beror på att jag ännu inte kunnat stoppa i mitt Telia SIM kort. Väntar sedan snart 2 veckor på min upplåsningskod från Tre. Nån som vet mer om varför det inte går att komma åt minnet?

Uppdaterat: Nu hittar datorn mobilen via USB. Visste inte att den måste monteras (mount) först.

Last edited: 2 mar 2010
  18. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även om rutan är ibockad i inställningar måste man aktivera tangentbordet som standardtangentbord. Det görs genom att gå till en inmatningsruta och trycka tills rutan "inmatningsmetod" kommer upp, klicka sedan på "inmatningsmetod" och välj scandinavian keyboard. Nu ska det fungera :).

För att få åäö: Gå till inställningar->Språk och text->Skandinaviskt tangentbort->Keyboard layout och välj svenska där.

19. ehrlin

ehrlin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Tackar! Så kanske jag gjorde sist med, men det hade jag hunnit glömma!

20. xynx

xynx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER