Ultimata träningsappen 2023?

Diskussion i 'Applikationer' startad av benjikarlsson80, 16 jan 2023.

1. benjikarlsson80

benjikarlsson80 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Hej fellow droids!

Som rubriken avslöjar letar jag efter den ultimata träningsappen :) Det är trots allt januari och nytt år! Så tänker att det är ett ämne flera andra kan gynnas av också.

Jag tränar styrketräning och kondition så det vore toppen om appen har båda delar. Viktigast är styrketräningen.

Det jag söker är en app som jag kan dokumentera min träning och se framsteg, men vore grymt med inspiration på ny träning också.

Kom gärna med ert bästa tips och varför just den appen är värd din rekommendation, tack på förhand :)

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 829
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 290

MINA ENHETER

Jag har kört fitbod och styrkelabbet - styrkelabbet (StrengthLog) som den nu heter är gjord av några svenskar som gillar styrketräning. Vuxit till sig och är riktigt bra!

Ska tilläggas att StrengthLog har gratispass man kan köra med appen så det är bara att testa på och se om det är något du gillar

Last edited: 16 jan 2023
    benjikarlsson80 och bernard gillar detta.
  4. thexps

thexps Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276

MINA ENHETER

Strenghtlog.

benjikarlsson80 gillar detta.
  5. opuschen

opuschen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    306

MINA ENHETER

Nu är det webbsida, men tveklöst https://danjohnuniversity.com/
    Jag körde det i några år. Enormt kompetent forum, enormt balanserade träningspass. Massor med program, och skapat av en av de verkliga träningsgurus'arna som är värd att läsa/lyssna på (Dan John). Absolut ingen instagram-stjärna, utan någon som varit coach i 45 år.

Nu styrketränar jag inte så mycket längre, men jag har lärt mig enormt mycket under åren jag hängde på den siten. Inte gratis, men ack så värt det.

/Marcus

6. ludvigsvensson

ludvigsvensson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    En populär och högt rankad träningsapp som passar dina kriterier är Stronglifts 5x5. Den här appen är särskilt utformad för styrketräning och bygger på det populära träningsprogrammet 5x5. Den gör det möjligt för användare att dokumentera sin träning och följa sina framsteg över tid, och den innehåller också en inbyggd träningsplanerare som kan generera nya träningsplaner som användarna kan följa. Dessutom har den en stor gemenskap av användare som delar med sig av tips och råd, vilket kan vara bra för inspiration och motivation.

En annan app som kan passa dig är JEFIT. Den här appen är inriktad på både styrketräning och fitness och den innehåller ett brett utbud av övningar och träningsplaner, samt möjligheten att skapa egna träningsplaner och följa dina framsteg över tid. Den har också en inbyggd träningsplanerare, en stor övningsdatabas med animationer och en community av användare som du kan ansluta dig till.

Båda apparna finns tillgängliga för både iOS och Android och har gratis- och betalversioner. Båda har bra recensioner och har fått positiva omdömen av användarna. Det är alltid en bra idé att prova dem och se vilken du tycker bäst om.

7. m1cke

m1cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Google Pixelbook
    Platta 2:
    Microsoft Surface Pro 7
    erik.rahm gillar detta.
  8. Dashio

Dashio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    710

MINA ENHETER

Lite biased, för att detta är min vän som har skapat denna appen. Men Repcount skulle jag rekommendera :)
    Fungerar fint med gratis varianten och behöver inte betala någonting.

9. Kixx

Kixx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Simon på repcount är en riktig stjärna och förtjänar all cred han kan få.

Dashio gillar detta.
  10. benjikarlsson80

Mottagna gillanden:
    9
    Tack för alla rekommendationer!

Styrkelabbet känner jag till sedan några år tillbaks, men sen glömt bort, ska absolut kolla deras app StrengthLog :)

Får även bli att ge Repcount ett försök om jag inte blir totalsåld på StrengthLog, och sen se vart man landar!

erik.rahm gillar detta.
  11. benjikarlsson80

Mottagna gillanden:
    9
  12. benjikarlsson80

Mottagna gillanden:
    9
    Missade visst ditt meddelande, JEFIT ska jag ta och kolla in! Den andra blir inte så aktuell då jag inte vill låsa mig till ett särskilt upplägg, även om jag hört bra om det upplägget dem kör på. Tack :)