Universal fjärrkontroll

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av swiftier, 1 mar 2021.

  1. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    samsung.PNG Motorola.PNG motorla 2.PNG


    Tror att det går att lägga till dom.

    När jag försökte lägga till min 85" Sony TV så klagade harmony på att den inte fanns. Dock så fanns en 55 tum i samma serie, så jag valde den, och den verkar fungera perfekt.
     
    nexus^6 gillar detta.
  2. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 300
    Mottagna gillanden:
    9 683
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Tack, för att du tog dig tid att se om de prylarna stöddes i Logitech Harmony.
    Vilket det verkar göra och är toppen om jag skulle skaffa en Harmony.

    Jag skulle vilja prova någon Harmony och se om det är något jag gillar.

    Funkar med de viktigaste knapparna som mina fjärr har.
    Storlek handhavande och vikt.
    Rätt färg, dvs svart, iofs är min VIP1003 mörkgrå med silver knappar så den gömmer jag under den lilla snygga svarta samsung fjärren i soffan.
    Prisvärd, kommer inte lägga 3 tusen på en fjärr, men ca 1-1.5 tusen kr, tror inte det finns billigare som funkar med allt men jag kan ha fel.

    Om allt är okej så kan jag kompromissa lite bara jag slipper att ha 3 fjärr.

    PS samsung fjärren har en mic, så man kan göra smart home eller röst sökningar etc men den har jag tejpat över, så sådana funktioner, röststyrning vill/behöver jag inte ha i univeral fjärren, men det kan tejpas över där med om det finns.
     
    Last edited: 18 mar 2021
    uddevallare gillar detta.
  3. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 300
    Mottagna gillanden:
    9 683
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Hade för ett par veckor sedan gjort ett försök att hitta en Logitech Touch på internet men tyvärr verkar dom svåra att få tag på.

    Det har visst varit fotbolls VM men jag har inte tittat på det pga av mina 3 fjärr kontroller etc och inte brytt mig samt att jag av i princip boykottar fotbolls VM, tar för mycket tid.

    Men jag tittade på 2 matcher och det gick bra med fjärrarna men efter det tittade jag på ett par filmer på tv och då var det tillbaka till att jongera med fjärrar vid reklamavbrott.

    De har ändrat 8 minuter maxtiden till numera 10 minuter reklamavbrott vilket jag tycker förstör filmer helt.



    Nåväl när jag då tittade på filmer så kom det upp en "Setup guide" titt som tätt från min Samsung TV vilket var irriterande men skippade den.

    Idag såg jag dock att den där Setup guiden låg först i listan nere på tv scrollmenyn så jag körde igång den.

    Här har Samsung gjort mycket arbete och tv fjärren fick stöd för min telia digital box, fick prova 3 varianter innan den hittade rätt och nu funkar det och kan plocka bort 1 fjärr.

    Den kunde också hitta min urgamla Yamaha reciever och kunde ändra volym samt stänga av/på den, toppen,


    men kan tyvärr inte plocka bort den fjärren då jag måste ändra ljudkälla i recievern för att välja dator eller tv ljud.

    Nästan nästan där att jag kan ha en enda fjärr.


    Det var en trevlig julklapp från Samsung.



    edit: ropade hej lite för tidigt.
    kan inte höja sänka receiver volymen direkt med tv fjärren utan måste sätta på tvn med den sedan gå till tv menyn och därefter kan man ändra volymen med den.
     
    Last edited: 11 dec 2022