Fråga: Updatering 4.2.2?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av gorgo, 27 maj 2013.

1. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

2. jhenrikj

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

3. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

4. jhenrikj

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det gör det inte alls...läs hela tråden...eller se det väsentliga här...

5. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jo, jag har läst den tråden. Jag läste den redan då den skapades. Du är ju redan där i tråden och är skeptisk - med all rätt. Wallenrud svarar inte mer i tråden. Jag skulle inte ta Wallenrud, eller resten av Lilla Gumman-gänget för den delen, på så stort allvar när det kommer till sånt här. Finn fem fel!

Man kan fråga sig varför hon ens skapar en tråd om det där när det inte nämns någon annanstans. Hon är verksam inom media, marknadsföring och PR - vilket hennes blogg och hennes "artiklar" i prisjakt pryl avslöjar (som bara är en massa osammanhängande reklam blandat med det som är "hett" just nu). Vems agenda driver hon? Vem betalar henne?

6. jhenrikj

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag är helt övertygad om att 4.2.2 kommer, men HTC Sverige kan säkert ha på sin agenda att förneka vetskap om det och sedan hävda att de inte fått information när det väl händer. De som svarar på frågor på HTC's supportsida är bara tekniker, och de har inte ens kontaktuppgifter till någon på säljsidan (jag bad dem vidarebefordra en fråga en gång men de kunde inte det) så de har noll koll på sådant här...

7. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Vi är ju redan ganska många som har installerat 4.2.2 som läckt ut.

8. jhenrikj

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jo, jag hade 4.2.2 på min DHD för flera månader sedan....det betyder inte att det finns en officiell uppdatering för det....Det är klart att det går att få 4.2.2. på sin Htc One, men kommer den att komma OTA? Det är där uppgifterna går isär.

Ett tänkbart scenario är ju att det har utvecklats på 4.2.2 och att den utvecklingsromen har läckt ut, men att den inte kommer att släppas utan att 4.3 eller något annat håller på att utvecklas istället. Om 2-4 veckor vet vi...

9. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Ja men vi kör ju en sense-build på 4.2.2, inte AOSP. Har du Sense och 4.2.2 på din DHD? Klart att det kommer en OTA med 4.2.2 till HTC One, det har ju HTC bekräftat flera gånger.
    http://www.gsmarena.com/android_422_jelly_bean_for_htc_one_coming_in_midjune-news-6149.php

Tror inte det kommer en 4.3 uppdatering så fort som om några veckor till HTC One. Det är det väl ingen som påstått heller.

10. jhenrikj

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

HTC har samtidigt förnekat precis samma sak, det beror helt på vem på HTC du frågar. Intern kommunikation verkar inte vara deras starka sida.

Jag håller med dig om att det är självklart att den kommer, men frågar du HTC Sverige så kommer den inte.

Last edited: 4 jun 2013
  11. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Den enda som påstår något annat är Wallenrud, som i sin tur påstår - utan några bekräftade källor - att HTC Sverige har sagt det. Wallenrud ställer en öppen fråga på en pressträff och får ett vagt svar tillbaka varvid hon postar "svaret" i tråd här på Swedroid. Jag tror inte HTC Sverige skriver under på det.

12. jhenrikj

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Last edited: 4 jun 2013
  13. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Dom flesta på kundservice och teknisksupport har ingen koll på något annat en basic saker ändå.:-)

Sent from my HTC One using Tapatalk 4

14. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Titta riktigt noga lite längre ner så ser du att jag både har läst och subtilt uttryckt en åsikt om saken. :P

15. jhenrikj

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Lite längre ner var då? I den här tråden har du inte kommenterat något annat än mina inlägg så vitt jag kan se...

Men jag begriper inte vad vi bråkar om...HTC Sverige har sagt Nej det kommer ingen uppdatering och senare att de inte vet någonting om någon uppdatering och att inget är bestämt. De är de enda två uttalanden vi vet något om från HTC Sverige. När du hittar ett uttalande från HTC Sverige som bekräftar uppdateringen kan vi fortsätta bråka ;) Tills dess kan vi bara fortsätta hoppas att HTC Sverige är inkompetenta.

16. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Du tittar inte tillräckligt noga. Jag tackar hogart för hans kommentar (under din kommentar). Och vi bråkar inte, vi diskuterar.

Grejen är att det är HTC som rullar ut uppdateringen, och de lär inte lämna ut några länder. HTC Sverige är inte autonoma.
    Slashgear - HTC One Android 4.2.2 (with Sense 5.0) update detailed

17. bside

bside Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja, om du har en pålitlig källa som bekräftar att hans uttalande är felaktigt så är du varmt välkommen att inkomma med detta snarast. Rykten går det många, har lärt mig genom åren jag kört med enheter som använder Android att alla rykten är tyvärr endast skräll.

18. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Fast vänta nu... Man kan inte säga att någon ska bevisa att ett påstående som inte går att bevisa stämmer. Det är som när kristna säger ni har inga bevis på att gud inte finns.

One/Tapatalk 4

19. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Även fast det känns lite förbi nu.. Men.. Det var användandet utav ordet skräll jag satt mig lite på tvären emot, inget annat. Att klassa en uppdatering till ett flaggskepp som en skräll känns smått befängt. Om HTC däremot skulle uppdatera en utav sina första telefoner till 4.2.2, då kan vi prata skräll :)

20. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Dog detta rykte totalt eller? Tyckte att de sakerna som visades såg otroligt intressanta ut. Speciellt det med meny på hemknappen =/