Uppdatera till 1.6 på min HTC Dream dev1

Diskussion i 'Dream' startad av kaazlav, 13 okt 2009.

  1. kaazlav

    kaazlav Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hejsan, jag har tänkt att uppgradera till version 1.6 men förstår inte ett piss av "guiden". Är det någon som kan hjälpa mig? Via msn eller vad som helst.

    Här är "guiden" http://developer.htc.com/adp.html

    -kaazlav
     
  2. okänd

    okänd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Beror lite på vad du har för version när du börjar.

    Har du redan Android 1.5 eller har du Android 1.1 eller 1.0 på telefonen?
    Du kan kolla genom att gå till Settings > About Phone > Firmware Version
    (ett enklare sett att se om du har 1.5 är också om du har ett skärmtangentbord eller måste fälla ut det riktiga tangentbordet hela tiden, skärmtangentbordet blev tillagt i 1.5 så finns det där så måste du ju uppenbarligen då köra 1.5).

    Finns en fil kallad för Radio Image på HTCs sida också som eventuellt behöver uppdateras (har du redan 1.5 och telefonen fungerar som den ska så behöver du inte göra detta). Under About Phone > Baseband Version så står det vilken version du har i alla fall. Slutar versionen på "2.22.19.26I" så har du senaste versionen av Radio imagen och då rätt version för både android 1.5 och 1.6.


    Om du skulle behöva uppdatera din Radio Image så gör du det på precis samma sätt som hur man uppdaterar Android 1.6 (se guiden nedanför men byt ut filen du lägger på minneskortet och döper om från Recovery Image till Radio Image istället).

    Gör det innan du uppdaterar till Android 1.6
    (Du behöver inte ha Android 1.5 innan du kan uppdatera till 1.6, se bara till att din Radio Image är uppdaterad)



    Hur man uppdaterar.

    Ladda ner filen som kallas för Recovery Image på HTCs sida. (filnamnet på den är "signed-dream_devphone_userdebug-ota-14721.zip"). (eller Radio image istället om det är det du ska uppdatera "ota-radio-2_22_19_26I.zip")

    Lägg in den på ditt minneskort (direkt på kortet, inte i någon mapp).

    Dör om den filen till update.zip och stäng sen av telefonen.

    Starta telefonen igen men samtidigt som du trycker in startknappen så håller du också in hemknappen. Håll den inne tills android loggan försvinner och du ser ett utropstecken på skärmen.

    Fäll ut tangentbordet och tryck ALT+L (samtidigt) för att få fram text om vad som händer på skärmen.

    Tryck nu ALT+S för att börja uppdatera. Text kommer att åka förbi på skärmen och den kommer att få stå och jobba ett tag.

    När den är färdig så står det att du ska trycka på HOME+BACK för att starta om telefonen, gör det.

    Första starten efter att du har uppdaterat kan ta lite tid men oroa dig inte, det är normalt.
     
    Last edited: 14 okt 2009