Uppdatera till 2.3

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av qais, 3 april 2011.

1. qais

qais Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tjenare har en fråga:
    Jag har flashat in den senaste uppdateringen dvs FROYO.XWJS8 , I9000 XXXJQ1 pga av att mobilen cpa och gick inte starta. kommer jag kunna att uppdatera genom kies till gingerbread 2.3 när den väl kommer ut som vanligt ? eller måste ja då flasha in den ?

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.714
    Telefon:
    16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.6
    Telefon 2:
    12 Pro Max
    ROM:
    iOS 26
    Telefon 3:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    10
    Info:
    Funkar fantastiskt bra fortfarande
  3. qais

qais Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.714
    Telefon:
    16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.6
    Telefon 2:
    12 Pro Max
    ROM:
    iOS 26
    Telefon 3:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    10
    Info:
    Funkar fantastiskt bra fortfarande
    Som Elof säger:

Note: Om du inte har XEE som produktkod innan du flashar in denna JM2:a så kommer den inte bli Kies-kompatibel. Du får en återställd telefon
    med 2.1 Eclair och "2e recovery", men Kies kommer inte låta dig uppgradera till något nyare då du inte har rätt produktkod. För att få telefonen
    "Kies-kompatibel" får du antingen böka med SpoofFw (kräver Root & Busybox, se https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=36308) eller gå genom
    följande steg: koka och installera en Doc-ROM med CSC "XEE" eller "XEE-JS1", flasha sedan in JM2, då ska du få en återställd telefon som kör
    Samsung original 2.1 Eclair och har produktkod XEE. Denna kombination godkännes av Kies och du kan uppgradera till nyare via Kies om du vill.

Knappa in * 2767 * 438 726 4636 # och kolla de tre sista tecknen i slutet på rad 2 (PCode) för att se vilken produktkod du har just nu.
    Min produktkod är: GT-I9000HKDXEE. När jag återställer till JM2:an får jag: PDA: JM2 PHONE: JM1 CSC: JM1 (XEE)
    Denna kombination är "Kies-kompatibel", så Kies erbjuder mig att uppgradera till nyaste Samsung-ROM.

5. qais

qais Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej kollade upp det och hade HEE tack för informationen, men är inte så duktigt på koka ihop saker m.m. När gingerbread uppdateringen väl kommer ut kan jag bara då hitta den i www.samfirmwires.com och flasha in den direkt? utan att följa de stegen du nämde ovan?