Uppdaterat! lagamobilen.se

Diskussion i 'Allmänt' startad av shamrock, 2 apr 2014.

1. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Tycker Laga Mobilens brist på kompetens borde göra att de inte får driva en sådan firma.
    Ska min mamma på 65år ta emot mobiler och säga detsamma så hade nog de flesta ifrågasatt hennes kompetens och att beteendet är bedrägligt.

Man kan anmäla till ARN om man tex går till frisören och inte får en bra färgning så varför ska inte ett reparationsföretag också stå för sin bristande kompetens.
    Rekommenderar TS att kontakta Konsumentverket för mera råd om hur man kan få vidare. Tyvärr driver ju inte ARN ärenden som inte överstiger en viss summa.
    1000kr tror jag gränsen är för elektronik.

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

3. Cassius

Cassius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Finns nog inte så mycket att göra.. Jämför med bilverkstäder t ex. Jag vet en del som lämnat in för t ex ett missljud. Verkstan har bytt delar för xx antal tusen och felet består, sen byts något till och missljudet försvinner, inte får man igen något för de delar som byttes i onödan?

Värsta jag hört talas om var en som hade ett rasslande ljud, lämnade in på märkesverkstad och fick bl a byta kamaxlar, lyftare, och lite andra småsaker. Bilen var rätt ny (bara 4-5 år gammal och mindre än 5k mil) men garantin hade gått ut. Dock så verkstan var förvisso schysst då garantin ganska nyligen gått ut och stod för delarna och bilägaren fick stå för arbetskostnaden (som i sammanhanget var den billiga biten). Eftersom rasslet inte försvann så trodde då märkesverkstaden att det var något annat fel på topplocket och rekommenderade ett motorbyte! Då togs bilen istället till en "gammal räv" med liten, "anrik", verkstad. Efter 3 timmar och 1500 i totalkostnad var felet borta, det var spännrullen till kamremmen som blivit dålig. Hade inte märkesverkstan varit schysst hade bilägaren troligen fått betala 20-25 000 för reparationer i onödan :/