Uppdatering 2.1 till 2.2

Discussion in 'Blade' started by Jense, May 18, 2011.

1. Jense

Jense Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att ha plöjt igenom forumet ett antal gångar och läst den ena guiden efter den andra, har jag ännu inte kommit fram till på vilket sätt jag skall uppdatera min Blade 2.1 till 2.2.
    Jag har några år på nacken och är novis i androidvärlden, mina engelska kunskaper är inget att skryta med.
    Är det någon här på Forumet som kan ge mig en instruktion (skapat för Dummies) om hur jag går till väga. Jag vill helst inte roota, för garantien skull, endast uppgradera till Froyo. Telefonen är obunden köpt på Netonet.

Last edited: May 18, 2011
  2. KHEEJS

KHEEJS Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns än så länge ingen officiell 2.2-uppdatering för mobiler från t.ex. netonet och liknande.

Du har väl egentligen två alternativ. En hackad version av den officiella 2.2-uppdateringen som gör att du kan ta t.ex. Telias uppdatering och använda till din telefon. Antar att detta också skulle bryta garantin även om jag tvivlar på att det skulle spela någon roll vid inlämning. Det andra alternativet är att roota och lägga in en costum rom. Det lättaste sättet enligt mig är via OneClickRecovery.

Tycker inte du bör vara allt för rädd för att bryta garantin. Det finns återställningsromar och jag har på nåt sätt svårt att garantin inte skulle gälla om man drev på ärendet oavsett root.

Fråga om det är nåt mer, kan har formulerat mig lite konstigt och så.

Jense likes this.