Uppdatering till 20q

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av ovra, 16 mar 2012.

  1. Cerebral

    Cerebral Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan någon snälla svara på denna fråga som jag ställde ovan?
     
  2. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag, efter mina android uppdateringar på alla mina mobiler, gör en reset utav telefonen

    första va Lg optimus one, där från 2.2 till 2.3 drog ner ca 40% av batteriet med bara 20 min spelande, efter återställningen av telefonen va den sedan ``normal´´

    Sen vet ja inte om de beror på de i ditt fall, ja hade dock gjort en reset iaf :)

    men annars hur funkar LG programmet, kan man välja att uppdatera igen, eller lägga in den på nytt ?
     
  3. Szandor

    Szandor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har som någon innan nämde cwm5 installerad i telefonen, klickar på att uppdatera och kommer till cwm skärmen.
    Är det någon som har cwm installerad och fått uppdateringen till att funka?
    Hur gjorde du i så fall? Eller vad sjutton kan man göra?
    Jag läste att man kunde göra en recover, men förlorar man allt på telefonen då? Har en hel del program som jag vill ha kvar, eller räcker det att man gör backup via titanium innan och sedan recover, uppdaterar och sedan slänger in programmen från titanium igen?

    Väldigt tacksam för svar!
     
  4. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag uppgraderade min till v20q precis när den kom, sen installerade jag CM9.
    Nu försöker jag få tillbaka den till v20q och kört in v10b (för att uppgradera). Men när jag försöker köra uppgrade så står det att jag har senaste både i OTA och i LGs program.
    I LGs står det att jag har v20q fastän jag ser i telefonen att jag inte har det. Tips?
     
  5. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag har skrivit i tidigare inlägg att jag varit nöjd med senaste uppdatering och telefonen blev riktig snabb. Men efter några dagar blev telefonen så seg att det gick inte knappt att använda den. Jag gjorde en reset och det blev bra igen men efer några dagar så blev den lika seg igen plus började få force close på massa program både de instalelrade och LG-s egna. Efter många om moment så hittade jag felet vad som fungerade för mig och som är värt att prova. Telefonen blev ännu snabbare ochs edan dess har jag inte haft några problem alls. Jag formaterade även sd kortet i telefonen. Visst förlorar man allting men j_vla vilken skillnad det blev. Lägg över saker du har till datorn först och sedan lägg tillbaka filerna igen på sd kortet efter formateringen. Du ska inte ta tillbaka den gamla mappen LOST.DIR om du har flyttat den till datorn innan. LOST.DIR mappen bildas automatikst efter du formaterat SD kortet. Värt att prova. ;)
     
  6. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Här du följt steget "Installera officiella uppdateringar"?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  7. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Har nog slarvat när jag läst. Får testa ikväll igen.
    Jag hade problem med hängningar på natten innan v20q. Någon mer som hade det? Har det löst sig nu?
     
  8. cinko

    cinko Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    351
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Använder du originalladdaren?

    Har du gort en återsätllning efter uppdateringen?

    http://www.youtube.com/watch?v=bMDuD4Olra8
     
    Last edited: 28 mar 2012
  9. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tack! Det visste jag inte. Har haft 2 android mobiler innan, så kan vara någon av deras laddare som jag använder.


    Edit:
    Kollade nu, den jag laddade med var på 0.20A medans orginal är 0.16A Så det kan vara det!
     
    Last edited: 28 mar 2012
  10. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER


    Tack, nu verkar uppgraderingen funka med!
    Tänk om man får en fungerande optimus x2 nu när man precis köpt ny :P
    Flickvännen blir förhoppningsvis nöjd dock!
    :)
     
  11. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Snabb fråga:

    Är det inte möjligt att gå från en CWM version till en annan å återställa vissa backupper ?

    La ju in Stock, gjorde en nandroid Backup, la in cm7kang 2.3.7, gjorde även där en backup i CWM, la in CM9, å gjorde en Nandroid backup...
    Försöker sedan gå tebax till Stock men får då MD5 missmatch , på alla dessa olika backuper ?
     
  12. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Du måste göra en "BackToEXT3" innan du återställer stockromen som finns att hämta i återställningstråden.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  13. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    redan gjort :)

    saken är den att jag är även på stock rom nu, gjorde NVflash nysens igen, men får ändå bara MD5 missmatch, får även detta på vilken backup ja en försöker återställa ?
     
  14. Szandor

    Szandor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bara en idé, kolla efter att du fått meddelandet md5 mismatch i cwm kolla loggen i cwm.
    När jag skulle återställa en backup så av nån anledning så fick jag två zippade filer som hette data samt att dom lagt sej i två olika mappar.
    Efter att kollat loggen så fick jag först se att det fattades två zipfiler, till att börja med så fattade jag inte varför, så jag kopierade hela rasket till datorn via minneskort och kollade upp md5 filen och såg vilka filer som skulle vara med la in dom i samma mapp å hoppades och fick ändå md5 mismatch, kollade en gång till och fick se att jag hade två data zippade filer.
    En koll till i loggen och så fick jag se att alla andra filer var OK men inte data filen, så tillbaka till datorn igen ta bort data filen som låg på minneskortet och la in den andra och då funkade äntligen allt.

    Så kolla loggen du med och se om du har med alla filer och även se om det är nån enstaka som inte går igenom på md5.
     
  15. Templo

    Templo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Telefon 2:
    Marshall London
    Info:
    Musikspelare
    Platta:
    Lenovo Yoga 3
    Info:
    Frugans leksak
     
  16. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Mm flyttade runt å formatera minneskortet å la in på nytt å hade mig, md5 missmatch envisades dock att återkomma. Skumma är att det va så på alla nandroid bacups (4st)

    Visade sig även att i superusers programmet kunde ja inte uppdatera su binär pga av att md5 även där "missmatch"

    Krävdes 2 nvflash för att inte längre få md5 missmatch i cwm samt i su binär. Varför vet ja inte :) men nu funkar de

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  17. Rozzie

    Rozzie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    CM 7.2 rc1

    Hej.

    Long time no see! ;D

    20Q runt 60 timmar så segar skiten ihop så hårt att man är tvungen till omstart.
    GPS fungerar igen.
    Wifi Hänger telefonen om man missbrukar den lite på / av..
    16-18 timmars batteri tid.
    telefon blinkar efter hämtning/editering av kalenderuppgifter mm under samtal när man ska återgå till samtals bilden så flippar den ur..
    omstart av telefon.. (gammalt fel som har återkommit)
    Formaterat SD kortet i 20q hjälpte inget.
    versionen innan 20Q var snabbare men ingen gps funktion.

    men CM7.2 rc1 är kanon bra!
    allt fungerar perfekt, snabb som fan.
    wifi fungerar .. (lite långsam lås tid ibland)
    gps fungerar OK.
    efter 31,5 timmar har jag 60% batteri kvar.
    kör på v10D+218ril.

    som brukligt i cm7 så hänger copilot 7 kvar i batteristatus sidan runt 98% tills man startar om telefonen.
     
  18. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag har knappt använt lgs originalrom, kanske en vecka i början. Men av många erfarenheter att döma av här på swedroid så brukar det av någon anledning bli så med lg programvara. De känns toppen i början, men efter ett tag blir de riktigt slöa och ostabila

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2 Beta-5
     
    ezone gillar detta.
  19. cinko

    cinko Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    351
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vilken laddare använder du nu?
     
  20. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Just nu används inte telefonen alls. Den väntar på att min flickvän ska få tummen är att börja använda den. Jag har köpt en google nexus galaxy.