Uppdatering till 20q

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av ovra, 16 mar 2012.

  1. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Liten utvärdering av denna uppdatering.
    1. Direkt efter uppdateringen var allt frid och fröjd i 70 timmar sen kom första spontana omstarten och efter det så har det vart 5 omstarter till.
    2. Förra veckan var bedrövlig den är seg fast man startat upp den med samma appar installerade som i början några spontana omstarter som jag inte haft förr dom kom nu med denna uppdatering. Gps funkar bra och allt annat med som jag testat. Men segheten är bedrövlig. Till och med ringsignalen hackar när det är som sämst och det säger ju allt om segheten och försöka svara går inte just i dessa situationer.
    3. Jag roota den i torsdags och frös Antivirus-programmet som kommer med tel och frös även den där I-bil programmet och se på fan det mesta i segeten är som bortblåst ok ibland när man verkligen försöker pressa telefonen med mail och hämta hem appar så kan den bli seg med den hoppar även igång igen. Kan även använda rörlig bakrund om jag nu känner för det utan problem. Har ju haft telefonen rootad tidigare med och med en jäkla massa olika Romar. Enda anledningen till att jag la in original var för testa den lite och se om gps funkar och om den funkar bra allmänt.
    4. Så slutsatsen till nu har ni problem lämna in skiten eller roota den och ta bort program eller frys program.
    Eller så in med annan Rom som funkar bra. Det som är bra med original är ljudet vid samtal och att allt typ funkar vilket det inte gör med olika romar.
    Fyll på om ni har synpunkter på detta.
    MVH Reijo
     
    jocke888 och Thorbearswe gillar detta.
  2. Frostish

    Frostish Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lyckas inte med uppdateringen, får bara "Ogiltigt programpaket" efter att den laddats ner och stått och tugga på "Validerar programvara" ett bra tag.
     
  3. xcOOb

    xcOOb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    precis lika, testat allt..
    rootad lur iofs o massa skit borttaget med titanium.
     
  4. SuperPer

    SuperPer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    LG borde förbjudas från att hålla på med mjukvara. Jag har försökt installera den senaste Q uppdateringen på alla tänkbara sätt, men nej då. Tidigare när jag försökte via datorn så sade den att jag redan hade senaste versionen, nu säger datoruppdateringen att "Uppdateringen hämtas direkt via telefonen och WiFi"... varför då ? Sedan har jag provat alla här förekommande varianter av stäng av det ena och det andra och start om, t o m återställt mobilen till fabriksläget samt avlägsnat minneskortet utan att lyckas. Ibland får jag "... ingen kontakt med server" eller oftast "Autentiserings fel.." JAG BLIR GALEN på LG..
     
  5. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Seriöst? Jag har ett år kvar på abb. Kommer aldrig köpa en LG igen. Som föregående talare meddelat så är det ngt med LG och mjukvara (tror de fuskat lite med hårdvaran oxå, men de e en annan historia).

    Sugen på SGS3 när den kommer. Inte HTC, det är säkert. Men skulle nog inte ta en LG om jag så fick den (Nja... Mjo... Ok, om jag fick den så :P )
     
  6. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Det är så tråkigt att LG missköter sig så. Jag tycker att LG gör snygga och väldigt kompetenta mobiler. Men LGs brister med mjukvaran blir bara för mycket. De krånglar ständigt och uppdateringar misslyckas. Jag hoppas innerligt att LG inser att de måste ta sig i kragen och förbättra sig. De behöver bli mer kundinriktade och att bry sig om sina kunder och lyssna på vad de har att säga. Här har LG mycket att lära.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  7. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Igår vart det ohållbart med original rom 20q den var seg fast man starta om den flera gånger om dagen. Så nu testar jag CM9 och är kanon nöjd redan nu.
     
    Sleepwalk gillar detta.
  8. Steel

    Steel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har också original 20q. Startar om flera gånger dagligen spontant. Totalhänger sig också någon/några gånger per dag när jag t ex spelar något spel; hänger sig alltså så pass att jag får ta ut batteriet..
    Jag är så. jäkla. trött. på. min. lg. nu.

    Får nog testa att slänga in något rom. Har aldrig gjort det så det känns lite nervigt.. ;-)

    Aldrig mer LG för mig iaf. Aldrig. Kul att man har skiten bunden fram till mars.. :-(
     
  9. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Följ informationen och gör som det står så går det bra. Tror det är omöjligt att bricka en 2X det finns alltid vägar att gå om man fastnat någonstans. Fast nu kör jag original igen då CM9 inte var tillräckligt klart och sakna funktioner jag brukar använda som comviq tv och annat.
     
  10. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Varför kör du inte CM7 då? Finns så gott som helt stabila ROM'ar som fungerar mycket bättre än original. :)
     
  11. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har haft CM7 ett flertal gånger. Har faktiskt inte haft så stora problem nu med stock, någon hängning när den vart i gång för länge utan omstart. Men annars har det funkat ok och framför allt så funkar det att köra allt och inga tappade samtal och sms som kommer flera dar efter.
     
  12. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    JAg köpte en DEMO LG P990 idag och upgraderade den till ICS. Nu får jag force close på SMS. Vad ska jag göra?