Ja det stämmer på pricken, varianten du nämnde ovan står för den allra lägsta risken. Bara en liten fråga, vad betyder "ganska riskfritt"
?
Jag har skrivit att teoretiskt sett borde det vara riskfritt, men jag har aldrig hört någon av experter säga "ni med sane chip kommer aldrig hårdbricka era enheter med den här kerneln". Om de på riktigt insatta i ämnet inte kan ge sådan garanti hur kan jag (som bara återger vad de skrivit) göra det?
Riktigt komiska jämförelser, inte alltid adekvata... men självklart roliga. Sinne för humör är verkligen det bristande elementet på swedroid.se 
UPDATE: Jag fick nyss ett svar från en xda-användare att enheter med sane chip är säkra. Jag missade dessutom ett väsentligt inlägg:
eller enklare:
(När dessa inlägg ovan skapades var chip VIS00M (rv 0x9) okänt.) Av detta kan man konstatera att endast enheterna med "insane" chip är utsatta för hårdbrick. Jag väntar på flera svar och kommer uppdatera denna post så fort jag får något.
PS. Till alla: Snälla sluta med frågor om root. Som sagt är du rootad eller inte är av ingen direkt betydelse här. Det stämmer att folk som rootar sina lurar är mer benägna att vidare experimentera och...använda CWM som betydligt ökar risken. Men själva superuser.apk i /system/app gör absolut inget, varken ökar eller minskar risken.
Om ni någonsin hör: "Orootad mobil även med ett brickbart chip är ingen fara. Jag körde wipe /data i morse och inget hände" inte ta det på allvar. Det är bara okunnigt skitsnack.
Last edited: Jul 28, 2012