Diskussion: Uppdatering till Android 4.0.4

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av bia, 12 jul 2012.

  1. r1000

    r1000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Factory Restet är inte gjord, telefonen går klockrent ändå eller kanske just därför :)
     
  2. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Skulle jag uppdatera till 4.0.4 så skulle jag göra en factory reset från recovery först och sedan gå direkt till download mode o flasha med odin. (insane chip)
     
  3. Watson

    Watson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Min hemknapp har börjat att ibland inte svara på första trycket (trycker man igen funkar det alltid). Det känns som om det börjat samtidigt som jag uppdaterade till 4.0.4 - är det fler som har samma bekymmer?

    Det händer aldrig när jag ska låsa upp skärmen (med WidgetLocker) så jag gissar att det har med mjukvaran att göra (dvs inget hårdvarufel).
     
  4. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Någon annan som testat det här och fått samma problem?

    Fick tidigare idag en notification om programvaruupdatering som jag antar är den senaste 4.0.4 eftersom jag gjorde den tidigare via KIES. Har inga problem att göra det via KIES men tänkte att det kanske är samma problem?

    Någon över huvud taget som gått från den "första" 4.0.4 (XWLPO) till den senaste? Via KIES eller OTA?

    Har egentligen inga problem med XWLPO och tycker den fungerar utmärkt, men notifieringen går inte att få bort och det stör mig :) Någon som vet om det går att ta bort den på något sätt förresten?
     
  5. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Det är väl bara att klicka ur att du vill ha Push-meddelande och automatisk sökning efter nya uppdateringar. Men varför vill du inte ha den? det finns ju en anledning till att den kom, den rättar ju lite saker (bl.a. kamera-problemen) och får telefonenen att gå allmänt bättre.
     
  6. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Nu när du säger det så har jag samma problem. Jag kör nova launcher och widget locker. Däremot har min widget locker börjat fungera felfritt sedan 4.0.4 :-) innan led den av redraw när jag måste upp telefonen. Men det har inte hänt en enda gång sedan uppdateringen.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  7. Watson

    Watson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Okej. Jag börjar känna mig säker på att det har med 4.0.4 uppdateringen, då jag lade in CM9RC2 igår och felet med hemknappen har inte hänt en enda gång sen dess (innan fick jag det väldigt ofta).
     
    Last edited: 7 aug 2012
  8. pgrapne

    pgrapne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja....

    jag fick 4.0.4 igår, 6/8, när jag startade Kies.
    Det som jag märkte direkt är att batteriet räcker mycket längre jämfört med 4.0.3. Nu har min S2 gått snart 16 timmar med wifi på hela tiden och det är fortfarande 72% kvar att köra på. Det har aldrig varit så bra förut :)
     
  9. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det går inte att klicka ur det. Har redan gjort det, men den går inte att få bort. Det enda jag kan göra är att trycka på den och välja att få en påminnelse om 30min, 1h eller 3h, men den är alltid kvar.

    Det är inte så mycket att jag inte vill ha den som gäller. Det är bara det att jag vill försäkra mig om att det inte blir massa strul som det blev för personen jag citerade i förra inlägget. Annars flyter min telefon nu på bättre än någonsin, och jag har inga problem heller, så det är väl därför jag vill slippa uppdatera OM det kan leda till problem.

    Men det kanske finns folk som har gått från första versionen av 4.0.4 till den senaste utan problem?
     
  10. Ruotria

    Ruotria Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8
    Uppdaterade min S2 igår till 4.04 från 4.03 via kies utan att åtserställa den innan.
    4,03 var nordic firmware från samwire.com eftersom jag efter ics rootade telefonen. Så när jag installerade 4.03 från samwire så blev den "officiell" igen och jag reseta root count med usb jig.

    Jag blev glad när jag nu kunde installera via Kies :P
    Men efter uppdateringen så tycker jag den laggar och är långsam. TW Launcer frös vid ett tillfälle och jag var tvungen att ta bort batteriet.

    Därför återställde jag telefonen typ 2 gånger efter :P för att få bort att all "smuts" och förhoppningsvis få den att funka bättre. Men det känns fortfarande som man behöver trycka 2 ggr på knapparna för att det ska hända något ibland.

    Men efter detta så kollade jag upp forumet och läste om Insane chip och jag kollade med appen och det är Insane chip jag har. Men jag har alltså haft tur då att den inte blivit brickad?

    Precis som någon annan skrev så är också min 4.04 telefon med serie nr 00....

    PS. Inget större problem i sig utan mer irritationsmoment, men är det någon mer som numera behöver mata in tid och datum varje gång man tar bort batteriet?
     
  11. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Det verkar inte vara någon mer som fått det felet, skulle tro att det bara var otur.
     
  12. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det låter bra. Då får jag ta och göra uppdateringen när jag kommer hem från jobbet då!
     
  13. Fisherman.

    Fisherman. Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    Hittar inte ens 4.0.4, ska man inte bara starta kies och plugga in telefonen?
     
  14. peråke

    peråke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade till 4.0.4 den 8 augusti. Telefonen verkar stabilare utan de hängningar jag hade tidigare när Crome startades (hade 4.0.3 innan).

    Dock har jag 2 ggr fått fel då jag ska ringa. Väljer ett telefonnummer och dialogen visar att den ringer men man får ingen ton på linjen. Någon annan som har samma problem?

    För att kunna ringa igen måste jag starta om telefonen, helkasst !!
     
  15. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har kört 4.0.4 och inga problem. Har inte gjort någon reset eller något. Fick den Ota för ca 7 dagar sedan. :)
     
  16. Appoc

    Appoc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hittade hit efter att ha letat efter ny mobil att köpa (kikat lite på Galaxy S2, Xperia S eller One S) och som jag förstår det efter att ha läst lite i denna tråden så ska man vara hyffsat safe såvida man har ett "sane chip" som man kan kontrollera med appen "eMMC Brickbug Check".

    Då jag inte äger telefonen så är därmed min fråga: om man köper en ny S2'a idag, är det någon övervägande risk att få ett "insane chip"/chans att få ett "sane"?
    Tänkte om ex om något av dessa chip var vanligare bland de tidigare batcherna av mobilen... eller är det fullkomligt blandat, även hos nya enheter idag?
     
  17. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jo, men jag hittade den bara samtidigt som den var tillgänglig OTA. De kör ju ut den lite då och då...
     
  18. Lennux

    Lennux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Rootad nova prime launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Imperium Rom 14
    Info:
    Nova prime launcher
    Övrigt:
    Google chromecast
    Min dotter har en som är ca ett år nyare än mig och min fru och hennes ( min dotter alltså) S2 har sane chip men jag och min fru har insane. Sen är det nog ingen garanti för att du ska få en telefon med sane chip.

    /Lennux
     
  19. emanuelj

    emanuelj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    What?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  20. MackanL

    MackanL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Äntligen! Har inte kunnat uppdatera med Kies och inte fått något OTA. Men nu kom den. Allt fungerar utmärkt.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2