Fråga: Uppdatering

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by shiro, Jun 3, 2012.

1. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max

"tårar i ögonen" löser nog det hela... ;)

Tråkigt att va utan mobil men vi får hoppas att det går på garanti..

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Ett tips kan väl vara att ställa in så att alla kort sparas på SD kortet. Då har man inga sådanahär problem. :)

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Då kommer man till det problemet jag hade med Samsungs egna SD-kort då... Mobilen fungerade inte... ALLA program gick berserk och Force-closade... Så SD-kortet fick helt enkelt ligga på byrån... Börjar ärligt talat tröttna på Samsung, men ändå finns det ingen bättre tillverkare så man får väl nöja sig med det bästa - som ändå inte är alltför bra! ^^

Dock är ju smartphones "hyffsat nytt" så man får väl hoppas att det bara blir bättre o bättre!

4. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Jag kör ett samsung 32 gig. Fungerar perfekt. perfekt så du måste ha gjort något fel.

5. Arbu11

MINA ENHETER

Yes, jag har absolut gjort fel. Det är jättesvårt att stoppa in ett formaterat SD-kort... ;)

Bara för att din mobil fungerar så perfekt så betyder det inte att alla andras gör det? ;) Det finns tusentals människor med Samsungs 32gb-kort som fått samma fel som mig - då kan jag garantera dig att det inte är mig det är fel på. Min mobil har alltid krånglat - har troligtvis fått ett taskigt exemplar tyvärr...

Minns dock ej om jag vågade pröva kortet när jag uppdaterat till 4.0, men vet att jag inte testat det på CM9... Och då skulle det väl antagligen fungera, men jag orkade aldrig... Dumt nog ;)

Last edited: Jun 5, 2012
  6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Tydligen. ;)

Formatera om? Ah well, trist att det inte fungerar som det ska.:ehm:

7. Arbu11

MINA ENHETER

När/om jag får tillbaka telefonen så ska jag pröva om det fungerar med CM9... Sen vågar jag absolut inte installera Siyah igen om det nu var det som hårdbricka min telefon...

Och nä, fungerade inte DÅ att formatera om så! ;) Men det var som sagt var på 2.3.5-tiden eller kanske tidigt 4.0, men tror det var det första!

8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Siyah, fy fan vilken skit det är... han verkar skicka ur sig lite vad som helst med mottot "skyll dig själv det är på egen risk" när han brickar en massa lurar.

Sen nu när tjejen tog över hans sgs2 så gjorde han en massa ändringar så den skulle bli mer stabil och säker.

nej aldrig igen.

9. Arbu11

MINA ENHETER

Hehe aa... En sista fråga bara... Tips på annan Kernel? Har hört talats om "NEAK", är det bra? ^^ Nån annan med Dual-Boot? Tips mottages gärna :D

10. Arbu11

MINA ENHETER

Jag skulle vilja tacka min familj, mina nära och kära och ja - även ni här på Swedroid som då alltså inte tillhör någon av dessa kategorier :D Skoja bara, ni är som min familj! ;)

Operationen på telefonen gick kanon, lämnade in den på Mobilbyrån i måndags och fick SMS om att jag kunde hämta ut den idag - vilket jag gjorde! :D Har tyvärr vant mig vid brorsans dumma gamla Desire, men, kommer bara ta en kvart innan man vant sig med S2 igen! :D

Håller givetvis på redan nu att installera CM9, har precis rootat den! Vågar nog dock inte Siyah-Kernel igen så antingen håller jag mig på vanliga, eller hittar någon annan kernel... Eller så kör man senaste Siyah- för den borde väl vara rätt stabil? :P Tips och råd?

Tack för erat stöd! :D <3

Edit: Mhm, fan vad kul då... Den installerar inte alla mina appar som jag hade innan telefonen gick sönder... Jag tänkte att om jag är så duktig och inte använder kontot på någon annan mobil (Desiren som jag använde sålänge) och inte heller när jag startade upp mobilen första gången för att roota så borde den installera apparna igen... Icke sa nicke :( Det var ju trotsallt 400st kanske... Nåja, är väl bra att få det rensat någon gång - men jag kommer sitta och leta sönder efter ALLA appar jag hade om jag känner mig själv rätt! Suck!

Last edited: Jun 7, 2012
  11. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Wow! Kul att mobilen fixades så snabbt! :)

...och lycka till med återställning av apparna ;)

Arbu11 likes this.
  12. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan bara instämma, oväntat att det gick så snabbt och smärtfritt!

Arbu11 likes this.
  13. Arbu11

MINA ENHETER

Jag trodde jag skulle få tillbaka den någon gång i slutet på Juli, hade förberett en hel sommar med äckliga HTC Desire! :D Tack gode gud att det gick så fort! ^^