Kolla denna sida där har länken för ta ner android pie. Nokia 7 Plus gets Android Pie update; Here’s how to manually update
Jag har den som bäst. Inga problem. Orsaken till varför jag valde denna isf att vänta på OTA är att mitt data-abb/WiFi på luren inte är världens snabbaste och en OTA kan ta väldigt lång tid att ladda ner. Den här kunde jag tanka ner med en snabbare internetkoppling och sedan sätta SD-kortet i telefonen.
Hmm nu kommer jag inte ihåg version nr men jag fick sista betan som OTA när jag låg i bets programmet. Men jag märker ingen skillnad från sista betan och fullversionen. Förutom att mina Blåtands hörlurar funkar nu (som jag skickade in som bugg) och att playstore är certifierad. För Övrigt: jag har alltid gjort en factory reset mellan varje gång jag uppdaterat så jag har inte upplevt många av de problem som användare på Nokia communityn upplevt.
Är det någon som har fått Android 9 till Nokia 7 plus? Jag har två sådana men väntar fortvarande. Eller är det någon strul någonstans .
Nej, verkar gå trögt. Nokia twittrade om att de skulle börja med att rulla ut uppdateringen till 10% av enheterna för nån vecka sen. Men det kan ju lika gärna vart i Indien eller vart som helst Har inte hört talas om nån som faktiskt fått uppdateringen i Sverige OTA.
Fick däremot en uppdatering i mitten av veckan på runt 60 MB bara på en luren, men vet inte all vad det var, o jag märker inte några förändringar heller. I inställningar står det fortvarande 8.1. Undrar bara varför bara på ena luren