Uppdateringsproblem

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Elofzone, 20 jul 2011.

1. Elofzone

Elofzone Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena.

Har lite problem med mitt PC Companion. Jag är långt ifrån en expert på androids så förhoppningsvis är det ett simpelt problem.
    När jag försöker uppdatera mobilen så får jag upp ett meddelande om att update service kraschar direkt när jag når nivån Uppdatera. Dock så fortsätter själva programmet att vara igång. Jag har testat o stänga av brandväggar och antivirus men problemet kvarstår. Väldigt tacksam för hjälp.

Mvh / Nisse

2. goonsquadx8

goonsquadx8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ptja, PC companion har ja inte sådär överdrivet mycket erfarenhet utav annat än första minuten med min X8 sedan dess så har jag inte rört det. Men jag skulle iaf prova och avinstallera det, starta om burken, installera PCC igen, starta om burken. Starta PCC och följa anvisningarna på skärmen.

Det finns ett annat alternativ om du vill uppdatera baseband till 15i och din SEMC till 2.1.1-update1 men det kan vi köra igenom NÄR du väl felsökt PCC delen ordentligt samt läst PCC hjälp avsnittet för felsökning :)

3. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag hade också problem med att uppdatera X8:an från Android 1.6 till 2.1 med PC Companion. Jag fick tipset att använda SonyEricsson Update Service istället, SEUS. Det gick mycket bättre!

Så löser det sig inte med PCC så försök med SEUS istället :)