Brandvägg är bra, men hjälper inte mot exploits som stagefright, handlar inte om en app du installerat själv som du kan blocka
För att göra nandroid backup så måste jag lägga in egen recovery? Och för att göra det måste jag låsa upp bootlloadern? Stämmer det? Länge sen jag höll på med custom ROM etc på Android.

Anledningen till att jag ej vill låsa upp bootloadern är att garantin ryker då enligt LG, och då tydligen vissa G4or har ett hårdvarufel där man kan hamna i en bootloop(utan att du rootar och trixar med den), så vill jag inte göra det.
Så jag kan inte flasha in lollipop från marshmallow med LGs officiella redskap?
Ska kolla XDA tråden, men senast jag kikade(tror det var Reddit) så sas det att det går ej att roota G4 MM utan att låsa upp bootloader. Om det går att roota MM utan att låsa upp bootloader så finns det ingen mening för mig att köra LP.
Angående DRM, bootloaders och kamera, så var det pga av Z3 som jag undrade om det gällde G4 med. Om jag inte minns fel, så låter Sony också folk låsa upp bootloadern, men på egen risk(garanti ryker? sämre kamera etc).
http://www.gsmarena.com/unlocking_the_sony_xperia_z3__bootloader_degrades_its_camera-news-9831.phpClick to expand...