Alltså, skit. Frågan om jag vill installera nedladdad uppdatering dök upp när jag skrev, och självklart hann jag inte reagera utan när jag skulle trycka på en bokstav så dök snabbt "installera nu" upp och blev tryckt på.
Så nu har eländet uppdaterat sig. Men det står fortfarande 6.0.1 och något om juni. Finns det olika 6.0.1?
Buggen att bilder ligger ned finns kvar, så inga förbättringar, men det ska ju tydligen lösas med versionen efter 6.0.1. Det enda jag märker är att telefonen nu drar 3 % per timme i stället 0,3 % (1 % på tre timmar gick förut, max!).
Jag är jäkligt förbannad. Jag har stängt av automatiska nedladdningar av uppdateringar, men hur kunde jag blivit av med den ständiga notifikationen som det bara var en tidsfråga innan man råkar klicka på (det blir ju så när den dyker upp blixtsnabbt när man skriver). Jag har frågat om det förr, men inte fått något svar. Jag fick den första uppdateringen nedladdad innan jag hann stänga av funktionen när jag startade telefonen första gången.
Och eftersom jag är SÅÅÅ trött på alla telefoner som får batteriproblem så fort man börjar uppdatera så är jag nyfiken på om någon har reklamerat eller så när det blir så här? Jag gissar att det inte funkar, men det borde de. Man köper en telefon med 4 dagars batteritid och nära noll dränage under vila, och plötsligt är det väck.
P.S. På min förra telefon försökte jag flasha in en tidigare version för att få tillbaka min batteritid. Jag gjorde som folk sade, men det gick inte att ringa på telefonen längre. Jag flashade in nyare versioner, men fick inte tillbaka ringfunktionen förrän jag flashade in samma version jag hade senast. Jag har aldrig fått svar på vad det berodde på, vad missade jag? Skulle jag ha flashat in något annat samtidigt? Sedan dess har jag ingen direkt lust att flasha in något.
Last edited: 15 oktober 2016