Övrigt: ursäkta mitt språk....

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av termostat, 11 maj 2012.

1. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Hehe..... på dom bara! Inte att förneka de som verkligen har problem. Men det har gått alldeles för långt med detta felsökande.

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Som man hade sagt för fem år sedan... " ägd" xD

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

3. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Håller med termostat (och alla här) fullständigt, och som jag sagt innan i nån trött tråd, att denna jävla doa-fetischen måste sluta.

Läste för ett tag sen att någon hade DOA:t 18(!)st.. tänker inte säga nåt namn, då jag inte kommer ihåg, och vill inte hänga ut någon. men va fan, nånstans får det vara bra.

4. zrx

zrx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kan bara tala utifrån eget perspektiv men jag tycker att detta med HOX kvalitetsproblem har skötts inih.lv.te dåligt av HTC. Jag har DOA:t två telefoner som jag aldrig hade skickat tillbaka om det inte varit för hur hela den här situationen skötts.

Vad har då hänt?
    Ingen kan väl förneka att telefonen för det första blivit upphaussad av världens samlade teknik e-press ganska ordentligt, kvaliteten på luren har klassats som det bästa sen iphone4..

HTC hastade ut modellen på marknaden (folk fick telefoner som inte ens var flashade) HTC support säger: -Oj, vilken otur det är väldigt ovanligt du bör DOA enheten om du är inom 14 dagars DOA-tid.

När folk fick en telefon som prisats för sin kvalitet till nästan magiska nivåer så blir man klart lite besviken när tumnageln passar i glipan runt skärmen (min telefon) HTC support säger: -Oj, vilken otur det är väldigt ovanligt du bör DOA enheten om du är inom 14 dagars DOA-tid.

Efter några dagar märker man att telefonens bakgrundsbelysning flimrar, HTC support säger: -Oj, vilken otur det är väldigt ovanligt du bör DOA enheten om du är inom 14 dagars DOA-tid.

Får en ny HTC som visar upp exakt samma fel. HTC support säger: -Oj, vilken otur det är väldigt ovanligt du bör DOA enheten om du är inom 14 dagars DOA-tid.

Ringer HTC Support igen och frågar om varför i helvete de inte fixat problemet och nämner att på Asus Prime fixades samma problem med en mjukvaruuppdatering. HTC support säger: -Nej, har du senaste OTA så skall det inte finnas några kända fel, du bör DOA enheten om du är inom 14 dagars DOA-tid.

HTC verkar inte ha fattat innebörden av att kunna erkänna ett fel. Varför mörka att alla (mer eller mindre, jag vet att många inte fått problem med flimmer men jag tror ändå att felet finns även om det inte syns) enheter flimrar, erkänn istället att det är ett fel och att ni jobbar på en uppdatering. Dessutom så betyder DOA Dead On Arrival och inte Defect eller något annat. Alltså borde bara de enheter som har ett gravt fel bytas ut på plats. Resterande telefoner skall gå till service och kan de inte fixa problemet skall du få en ny oavsett DOA-tid eller inte.

Äh, nu vet jag inte riktigt vad jag ville förmedla av det här meddelandet men jag antar att jag behövde skriva något för att jag tycker att det är bra med alla som DOAr för att förhoppningsvis kostar det jävligt mycket pengar för HTC så att de lär sig att QC har en viktig funktion och att man inte skall förneka fel som existerar bara för att det är pinsamt (jag antar att det är den gamla ostasitiska rädslan för "losing face" med traditionsenlig harakiri som följd)

foxman, V1King och Mikdroid gillar detta.
  5. rickard81

rickard81 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Allvarligt varför doar man över 10 telefoner. Hade jag gett nästan 6000 för en telefon och behövt doa så hade mitt förtroende för de märket redan försvunnit efter att ha fått 2 defekta.
    Hade då valt en annan modell men de är jag det.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

6. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    klistra! Passa på å förbjuda snack om skal/telefonsilikonskit o.dyl på en gång! Det räcker nu!

7. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Yep !!

Sen är det mycket märkligt att TPH florerat från början.... själv skulle jag aldrig ens besöka den affären..:P Verkar vara rena Vilda Västern !

8. GoheiTakeda

GoheiTakeda Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Haha, kan se hur han lunkar in i butiken för 18e gången. Fully equipped med ett DOA-anpassat batmanbälte. Linjal, pincett, binokulärinstrument samt kronan på verket, ett välanvänd A4-papper. Gått så pass långt att man t.o.m har smeknamn på personalen.

Tjena "Mackan" hinner han säga innan Mackan drar fram det redan ifyllda DOA-formuläret.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Fysme, Snusdus, dannyh och 1 annan gillar detta.
  9. spengo

spengo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Själv doade jag 2 st. Den första startade om sig hela tiden och den andra hade en väl synlig blå fläck på displayen när skärmen skulle visa svart färg. Detta var givna doan, men många verkar ha gjort doa till ett fritidsintresse. Vad sägs om att gå till psykologen istället för att doa telefon #11.

10. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kanske beror det på att doa hox är billigare än att gå till psykolog? För mig iaf.

11. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag valde att göra såhär efter att ha doat 2 stycken, första för att skärmen var som ett stroboskop och nummer två för att skärmen glappade i övre vänstra hörnet. Pratade med säljaren och vi kom överens om att jag väntar på SIII. Ja säger inte stt jag kommer ta en, men ja resonerar så att när den finns i butik och man kan känna på den har förhoppningsvis HTC fått ordning på tillverkningen så man slipper tänka på det.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

12. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Varifrån har du fått vad DOA egentligen betyder? Det här ska bli riktigt intressant att höra. Förresten tror jag det var defective du tänkte på

13. zrx

zrx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag hittade på... ursäkta,

men DOA från början är ju ett jävla hittepå. Enligt svensk lag skall jag ha en reparerad enhet om den man får inte funkar, det borde ju rimligen räcka att lämna in den och dömer återförsäljaren/tillverkaren att enheten är tillräckligt defekt för ett utbyte så skall jag ha det. Oavsett om det gått 14 dagar eller inte, bara löjligt med denna hysteri som nu råder.

14. misewixe

misewixe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

suck..... attention whore!:cool:

15. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Tycker det är värre med människor som gäller på människor som gnäller :-* Lite smått komiskt med folk som sitter och försvarar en bristande produkt. om htc säger att det inte ska finnas någon glipa så ska det inte de! Om htc säger att det inte ska uppkomma vågor vid smekning av kanter så ska det inte de. om sen en person här fått 18 ex där detta problem uppstår så ska han väl inte behöva acceptera det?

Nej men helt ärligt något har gått riktigt fel borta hos htc. De skickar ut telefoner med bristfällig konstuktion och med jätte stora buggar i mjukvaran.

synd för hoxen är annars den snyggaste luren på marknaden.

16. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jag vet inte vad du surrar om....??

I Sverige GÄLLER konsumentköplagen och det är en säljare man klagar till.

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Reklamation-/

Om sedan säljaren kontaktar tillverkaren det är upp till säljaren.

17. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Om tillverkaren hävdar att de vanliga "problemen" är giltiga skäl för att DOA så är det väl bara att fortsätta DOA tills man är nöjd alt. byta till annat märke.
    Jag fattar verkligen att det är jobbigt att läsa om alla problem om man själv sitter på ett felfritt exemplar, men själv tycker jag DOA hysterin är skitbra som i längden gynnar oss konsumenter. Vad är nu oddsen att HTCs näst flaggskepp kommer ha dessa problem? Obefintliga tror jag.
    Köper man en telefon för svinmycket pengar ska man också ställa höga krav tycker jag. Det är jävligt lätt att säga att folk gnäller för ingenting när man själv har ett felfritt exemplar. Det är inte en slump att DOA tråden är så lång. Uppenbarligen accepterar många inte defekterna. Helt rätt! Fortsätt DOA häcken av er! Utnyttja HTCs generösa support. All heder till HTC som tar problemen på allvar till skillnad från LG som pissar på sina kunder.

18. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

men som många andra kontaktade jag HTC i första hand. hade de sagt att skärmen ska reagera som den gjorde vid smekning i kanterna så hade jag accepterat det men nu så skulle den inte göra det och de tyckte jag skulle få en ny enhet. Men TPH neka mej och alla andra kunder i butiken HOX då de påstod att alla exemplar var mer eller mindre defekta (antagligen för att de inte orka fylla i alla DOA formulär)
    så nu sitter jag här med en ip4s som suger get pung på alla punkter förutom musik uppspelning där den är grymt bra!

19. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo TPH skulle jag aldrig ens besöka eller köpa något av :P

I övrigt så GÄLLER konsumentköplagen och inget annat !

20. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Riktigt snyggt skött av HTC många tillverkare hade nog bara påstått att de skulle vara så eller lovat en framtida update som löser det (sgs gps & all skit o2x hade)