USB-problem

Diskussion i 'Hero' startad av deru, 16 aug 2010.

1. deru

deru Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad ska jag göra då?

Nej, jag har inte bytt kabel. Ah, tack! Jag kan alltså inte unroota heller för att htc synk måste känna igen mobilen. Blir galen snart.

Men om mobilen fortfarande är rootad, varför kan jag inte gå in i recovery mode längre?

Last edited: 18 aug 2010
  2. tjockboi

tjockboi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu har jag lämnat in min hjälte, får se hur lång tid det tar för dem att fixa den nu bara ;>

3. luttman

luttman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

har du en sence rom? har du instalerat htc sync?
    drivrutiner till windows 7 om det är det du har

HTC Hero driver for 32-bit Windows 7: <a href="http://depositfiles.com/files/yd61xorii" rel="nofollow">HTC_Driver_32.zip</a><br />
    HTC Hero driver for 64-bit Windows 7: <a href="http://depositfiles.com/files/yz4rg8u3i" rel="nofollow">HTC_Driver_64.zip</a></p>

Packa upp filerna i en mapp, %SystemDrive%:\Program Files (x86)\HTC\HTC Driver\Driver Files\Vista_x64 (för Windows 7 64-bit) eller %SystemDrive%:\Program Files (x86)\HTC\HTC Driver\Driver Files\Vista_x86 (för Windows 7 32-bit)

gå till Devices (vet inte var det heter på svenska)

Uppdatera drivrutinerna (accessible from Properties -> Hardware tab)
    för en felaktig instalation för en Android Phone som finns i Devices and Printers menyn i Windows Start Meny, leta bara upp mappen där du kopierade in filerna..

Om du inte instalerat eller hittar ADB trycker du bara på .inf filen och tar installera

Telefonen skall nu heta My htc eller liknande och borde bli hittad av windows 7

testa och byt kabel. nr1 det kan vara ett sådant enkelt fel och en bankdosa kabel passar eller usb11 heter den.

Last edited: 18 aug 2010
  4. deru

deru Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Din lösning hjälpte inte heller, och jag har testat med en annan kabel (ps3 kabel), så nu tänker jag lämna in skiten på reparation. Men jag vet fortfarande inte om mobilen är orootad. Jag gjorde nandroid restore och allt är som det var innan jag rootade. Jag kan t.ex inte gå in på recovery mode. Är den verkligen orootad då?

5. Limpan

Limpan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Citat:
    Avinstallera HTC Sync från din dator och följ sedan dessa steg: 1, meny ´+ inställningar + anslut till PC + standard anslutnings typ + välj + HTC Sync ska vara bockad 2, many + inställningar + program + utveckling + USB-felsökning ska också vara markerad. 3, Se till att alla sync program för NOKIA, SAMSUNG, MOTOROLA och SONY ERIKSON är helt bort tagna från datorn. Dom kan störa. Se också till att driv rutinerna är raderade innan programmet. 4, Ladda ner HTC sync. spara på skriv bordet. gå på datorn på offline läge, vilket betyder stäng av wifi, routern och alla virus program. Brandväggar också. Koppla nu in telefonen med USB till datorn. Välj att intsallera HTC sync. Starta om mobilen och datorn.

Provade detta och fick det funka! Sweet!
    // LA

6. deru

deru Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick nog idag och tog tillbaks mobilen till Elgiganten och dom hade ingen aning om vad jag ska göra heller. Så dom skickade in det på reparation och jag får stå ut i två veckor med en Samsung mobil som kostar 150 kr.

Vill återigen tacka alla som försökte hjälpa mig!