Övrigt: Utveckla enkel app

Diskussion i 'Off Topic' startad av Sofiewilhelmsson, 27 jun 2021.

  1. Sofiewilhelmsson

    Sofiewilhelmsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2021
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag har lurat på en app till jobbet (högstadieskola) som jag nu tänkte förverkliga. Det är en väldigt enkel app med relativt få funktioner som kan förenkla vardagen för högstadie- och gymnasieelever. Men tyvärr vet jag inte hur man gör en app. Min fråga är om det finns någon som skulle vara intresserad att hjälpa mig med detta.
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 002
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Det finns flera saker att tänka på när det gäller appar.

    Om den ska läggas upp på App Store för iPhone/iPad så måste man ha ett konto hos Apple som kostar pengar (så vitt jag vet).

    Vill du även att den ska fungera på Android så är det lämpligt att välja ett verktyg som skapar appar både till IOS (dvs iPhone och iPad) och till Android, det finns ett par verktyg på den här sidan som inte ska kräva programmeringskunskaper.

    Innan någon kan hjälpa dig så bör nog den personen veta lite mer om vad appen ska göra, det finns närmast oändliga möjligheter man kan göra med en app, vissa appar räcker om de fungerar på enskilda mobiler utan att behöva kommunicera med något annat, andra appar är beroende av kommunikation, databaser mm.

    Sen kan en app behöva tillgång till kamera, mikrofon, olika sensorer i mobilen osv.
     
  3. Sofiewilhelmsson

    Sofiewilhelmsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2021
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Tusen tack för svar. Inser att det var väldigt fattigt på information. Tanker är att det ska vara en app som funkar på IOS och android ( i första hand mobiler). Det ska vara ett verktyg för elever där de på ett enkelt sätt ska kunna ha kolla på dina läxor ( samt planera när de ska plugga på den), se sitt schema samt vad det är för lunch i skolan. Appen ska vara så enkel som det bara går så även de med någon diagnos eller svårighet ska kunna använda den.