[Utvecklingsnack]Fass applikation - Läkemedel för privatpersoner och förskrivar[20/3]

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Zooklubba, 24 jan 2011.

  1. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Så är det inte för mig... det är inte så att du har installerat något tema? vissa teman ändrar vissa knappar och utseende...
     
  2. robka

    robka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte mig veterligen. Den ROM som jag kör är i stort sett standard. Men det kan ju vara så att Motorola lagt in ett tema i så fall som orsakar detta (skulle inte förvåna mig). Tycker att jag borde upptäckt fenomenet i någon annan app bara, jag har ändå testat rätt många nu...
     
  3. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Skumt.. får se om Zooklubba kan hitta problemet...
     
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Ska ta och maila dig en annan testversion. Antar motorola har lagt in så att det automatiskt blir mörkare. Och då alla jag testar har ljusa bakgrunder fungerade det fint att sätta en ganska mörk textfärg. Förhoppningsvis har de även ändrat standard textfärgen. Men som sagt, kan skicka ett testexemplar om några minuter.
     
  5. robka

    robka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Se där. Då ser det ju bra ut. Mörka knappar med ljus text. Syns utmärkt.
     
  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Tack för testet.

    En uppdaterad version kommer troligtvis ut senare idag, närmare bestämt kvällen. Så det även ser snyggt ut för er med motorola.
     
  7. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Uppdatering ute!

    1.1 finns på market.
     
  8. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

  9. helen

    helen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grymt, Tack! Är supernöjd.
    Önskemål: att få upp alla läkemedel med samma ATC-kod= de har samma substans i sig. Sen kan man ju drömma om att en del läkemedel skulle kunna grupperas, tex: ASA, NSAID osv. Bra att veta då ngn är överkänslig mot LM
    Men som sagt jag är så nöjd och detta underlättar mitt arbete ivf ;-)
     
  10. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Tack för kritiken och idéerna.

    Att sortera ut eller att ens söka på ATC-kod är möjligt hos fass webtjänster. I princip det enda man kan söka på när det gäller substanser är namn och id. IDt är inte samma som ATC utan något som ser helt slumpmässigt ut i alla fall för mig.
    Ex är "IDE4POC2U97HOVERT1" som är paracetamol.
    Gruppera läkemedel, menar du automatiskt i sökningarna eller hur menar du då?
     
  11. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Kommer en uppdatering av gratis applikationen imorgon. Betalappen har fått en uppdatering så man kan lagra föreskrivartexter på mobilen för offline-användning. Den har även Bipacksedel så om ni vill stödja med en slant kan ni köpa den, den lite snyggare och har fler funktioner.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  12. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Helen, jag har också förstått att ATC-koden är viktig men inte säger väl den att det är samma verksamma substans utan att den riktar sig mot samma område?

    i alla fall om man ska tro wiki - http://sv.wikipedia.org/wiki/ATC-kod

    ursäkta att jag lånar tråden (igen) Zooklubba, verkar som vi fått ytterliggare konkurrens förresten.
     
  13. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Jag vill klart tillgodose alla önskemål men att parse:a från hemsidan är inte optimalt. Webtjänsterna är mycket snabbare. Iofs kan man väl bara länka till fass hemsida och göra sökningen där men det känns som en för ful lösning.
     
  14. helen

    helen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om någon är överkänslig (cave) mot ngt läkemedel, tex Panocod- så har man nytta av att kolla ATC-koden. Eller om det inte finns "just det" läkemedlet tillgängligt så kan man se vilket annat LM som har samma/liknande effekt. Tex tiparol som har ATC N02AX02, om man klickar på den koden får man upp alla läkemedel med den aktiva substansen, som i detta fall är tramadol. Doktorer ordinerar ibland läkemedel som inte finns "hemma" (i medicinrummet) o då e det ju kanon att kolla vilket som är synonymt med det ordinerade. Skönt att slippa bläddra bland FASS:ens alla sidor.

    Det jag mena med gruppera är bara en utopi...Inte ens FASS har det ju. Att man skulle kunna med ETT enkelt sök, söka på tex NSAID o få upp alla läkemedel i den gruppen, eller betablockerare, eller ASA, eller ACE-hämmare mm.
    Men som sagt är jättenöjd med denna som underlättar min arbetsdag ivf :teeth:
     
  15. Richi

    Richi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om det är något fel eller ej men jag har inte lyckas att få en enda träff genom att skanna streckkoden? Får alltid svaret: -"Din sökning genererade inga träffar. Försök igen."
    Har nu gått igenom alla produkter som jag har hemma som finns i FASS med samma resultat. Mobilen är en Sony Ericsson x10 mini.
    Annars är appen helt underbart så stort tack!
     
  16. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Skulle du kunna skriva ner streckkoden på några utav produkterna och även vilken produkt det är?

    Den senaste fixen ska enbart ha fixat så att det inte blir FC när streckkod saknas. Fass webservice angående streckkoder har ganska mycket att önska men skicka gärna pm eller mail med några produkter.

    Har själv en desire och ex testat på Ipren och sådana liknande läkemedel jag har hemma och får träffar.
     
  17. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Tack för kritiken och infon. Som sagt, jag ska se vad jag kan lösa.
     
  18. Richi

    Richi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ipren har jag inte men har t ex Panodil streckkods nummer 7046265494850.
    Ska testa Ipren när jag får möjlighet till det.
     
  19. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Jag har hittat roten till allt ondo. Ska givetvis se vad jag kan göra! Får se om det kommer en uppdatering senare ikväll eller någon dag i veckan.
     
  20. Richi

    Richi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Låter ju kanon bra, tackar! :)