Diskussion: Vad är den allmänna uppfattningen av telefonvarumärkena idag?

Diskussion i 'Allmänt' startad av bernard, 5 mar 2021.

1. Helge67

Helge67 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Operatör:
    Telia, Comviq.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+ 12/1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Comviq.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+ 12/1TB
    Brorsan använder bara Googles telefoner och vägrar använda någon annan. Han har haft en Samsung S2 vad jag känner till. Det var väl Samsungs första eller fanns det S1 också?

Tror som sagt Lenovo kunnat överta den plats Huawei tidigare hade om man fortsatt under detta varumärke istället för Motorola. Kommer ihåg att vi köpte Lenovo P2 som var väldigt prisvärd mobiltelefon med stort batteri, över 5000 mAh, år 2015 och gedigen byggkvalité. Telefonen håller fortfarande medan min Samsung S7 edge från juni 2017 är stendöd. Även min gamla Ericsson K750 håller fortfarande. Dock bytt batteri några gånger på den, vilket man kunde göra själv en gång i tiden. ;)

2. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 285
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a.
    Platta:
    iPad
    En aktör som eventuellt skulle kunna komma till Europa och lyckas tror jag är Tecno. Störst i Afrika och har etablerat sig i Indien:
    Home

De har den underliggande infrastrukturen för att köpa komponenter i stora volymer till bra priser och är stora nog för att ha en chans.

TCL också en aktör mer kända för sina TV apparater men har börjat med sitt varumärke på mobiler också. Så man får se vad som händer framöver.

TheBishop gillar detta.