Vad är det för fel på min HERO

Diskussion i 'Hero' startad av valpen, 29 sept 2011.

  1. valpen

    valpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det hela börja med att jag skaffa mig en HERO, jag ville inte vara som alla andra som sprang omkring med sina AjFåns utan jag trodde verkligen att HTC var det bästa på marknaden.

    Sen kom problemen.. som avlöste sig en efter en efter en...
    Efter att jag hade haft min tfn cirka ett år och väntat och väntat på uppdateringen av operativsystemet från 1.5 till 2.1
    så roota jag min tfn under tiden... Fan vad mycket snabbare den var MEN var skärmen tvungen att lägga av?
    Efter 3 månader så var jag tillbaka på samma sak... Ännu ett skärm fel...
    Väl tillbaka i handen efter denna service fattade jag inte varför folk kunde höra mig men jag kunde inte höra dem trots att jag bad dem tala högre så hörde jag dem inte... Detta kände jag var verkligen droppen och ännu en gång hamna tfn på service med ett ARG mail till HTC.
    Efter 5 dagar fick jag tillbaka tfn med justering av kontakt högtalare. Mmmm Det kunde vem som helst listat ut att det var kontakten som inte satt i lod med varandra.
    Sen kom skärmfelet tillbaka.. och denna gång var den 4:e vilket innebär ny tfn. Sagt och gjort!!! Ny tfn fick jag i kartongen med laddare, hörlurar och 2gb Sdkort...
    Men suget efter att radiouppdatera och ROOTA har nu blivit för stor och med bara 3månader kvar på min bindning satte jag tankeverksamheten i fokus och satte mig att ROOTA min Hjäte... till min förvåning har jag inte kunnat ROOTA vare sig med recovery filen eller hjälpmedelsguiden här på forumet. Jag har inte heller kunna starta tfn i factory reset.

    För då får jag en bild på en TFN med en RÖD triangel och ett utropstecken på. När jag sen laddat ner 1.5 update filen från HTC's hemsida så står det efter att den börjar att kommunicera med tfn att det är BOOTLOADER ERROR... alltså kan jag inte gå från 2.1 update1 tillbaka till 1.5

    Någon här på forumet... Förklara för mig vad som är fel på min tfn... snart åker jag till inköpsstället och kräver att häva mitt köp på tfn.
     
  2. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    JoDroid gillar detta.
  3. valpen

    valpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    men vad betyder den röda skärmen när man ska in i factory reset?
     
  4. valpen

    valpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  5. valpen

    valpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Även kört Android Terminal Emulator och när jag följer det som står där med flash_image så säger den att filen inte finns...

    åter igen vad är det för fel på min tfn egentligen???
     
  6. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Flashrec fungerar bara på android 1.5. Följ guiden jag gav istället. När du skrev su som det står i guiden fick du då någon förfrågan av superuser om att tillåta terminal emulator köra?

    Samt kopierat recovery-filen till sd-kortet och skrivit allt rätt?
     
  7. valpen

    valpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    japp jag fick en förfrågan och jag bekräfta att den ska ge mig tillstånd att vara SU jämt

    Dock så kan jag inte flasha filen för terminal säger att den inte hittar en fil. När jag ska flasha står det image not found trots att jag skriver in rätt...

    och vad betyder den "svarta tfn med röd triangel"??? När man ska in i factory reset???
     
  8. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Och du har kopierat recovery-filen till roten av sd-kortet? Samt ändrat namn på den till recovery.img?

    Angående triangeln, är det så här du gör för att göra en reset?

    1/ Switch off the phone (either removing the battery or shutting down by holding the "end call" button for few seconds
    2/ While being switched off, hold the "home" (house) and "back" (the arrow in the lower right corner)
    3/ Hit briefly the "end call" button" while still holding the "home" and "back" buttons.
    4/ Release the "home" and "back" button, a white screen containing technical information should appear, with a red message asking for hitting the "menu" button.
    5/ Hit the "menu button", the Hero will now boot with factory settings.

    http://www.google.com/support/forum/p/Google Mobile/thread?tid=11f0233a7c27e19d&hl=en
     
    Last edited: 6 okt 2011
  9. valpen

    valpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Japp allt enligt det som står om hur man rootar och jag får inte till det ändå, vad jag än försöker med för kommandon så står det att flash_image: not found, detta visas i Terminal fönstret. Kollar jag sen i Astro så ser man att filen ligger på /sdcard/recovery.img

    Jaha, då var detta försök till att göra mina tfn bättre och det gick inte alls, Rutan kom upp och det stod att det var "CLEARED STORAGE" i fönstret sen med röd text att man skulle trycka på MENU-knappen för att reboota tfn. Sagt och gjort så gjorde jag det och den startar upp som vanligt. i tfn ser man en grön rand i nederkant som påminner om något som laddas... typ bootas upp... när tfn väl startat så tyckte jag att man kanske skulle kolla om factory reset fungerade och det gjorde det självaste jävla klart INTE!!! Snart åker tfn i återvinningslådan och så plockar jag ut en annan istället....
     
  10. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Du kan ju pröva med rom manager då.

    https://market.android.com/details?id=com.koushikdutta.rommanager&feature=search_result

    Installera det, scrolla ner lite, borde finnas något om att installera en "alternate recovery". Kan dock vara att du måste flasha clockwork före du kan flasha amon ra, så välj Flash ClockworkMod Recovery om alternate recovery inte går att välja direkt, sen gå lite längre ner och välj flash alternate recovery. Detta skall då installera amon ra recovery.

    Sen bara att starta telefonen genom att hålla in home och power för att komma in i recoveryn.
     
    Last edited: 7 okt 2011
    valpen gillar detta.
  11. valpen

    valpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen... äntligen så kommer jag in på tfn och jag kan även starta den med home+power knappen.

    Nu rullar FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock och jag tycker att tfn är mkt stabilare och även snyggare. Synd att HTC inte kunde gett tfn detta innan de valde att komma med nya modellerna.
     
    kopbem37 gillar detta.
  12. kapten.nilu

    kapten.nilu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vi fastnar fortfarande på svarta Hero skärmen.
    Jag har prövat att clear user data- utan framgång.
    Jag har provat batteri ur, länge.

    Någon som har ngt tips?
    Med kabel i dator så känner inte htc sync av den.