Fråga: Vad är vitsen med chromecast?

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Armine, 20 sept 2013.

  1. Vivadata

    Vivadata Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Finns en video som visar hur det funkar.
     
  2. Herr_Berg

    Herr_Berg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Chromecasten är utan tvivel det bästa teknikköpet för mig och min familj. Den används flera gånger dagligen av alla i familjen. Min ena dotter på 4 år castade idag helt på egen hand ett Youtubeklipp till tv'n från min surfplatta. Appstödet räcker gott för mig, vet inte vad jag skulle kunna sakna. CC'n är för mig gjord för film och serier, det klarar den med bravur. Vi använder förutom YT och SVTplay även Netflix, Viaplay och TV4play. Laddat ner en ny film har jag inte gjort det senaste året då PopcornTime och ShowBox finns att tillgå.

    Det som tilltalar mig med Chromecast är enkelheten, både i det att man slipper se någon enhet eller ha en till fjärrkontroll som utan tvivel skulle försvinna minst 3 gånger om dagen och att man aldrig låser någon enhet om du vill casta något, bara välja film, starta och sen kunna göra vad du vill med telefonen eller vad det nu kan vara. Sen så går det ju snabbt att starta, visste jag har netflix och allt på Xboxen men fan vilken tid det tar och det för ett jävla oväsen. Nej man ska sätta på tv'n och medan den startar och CC'n kommer igång har jag hittat nästa avsnitt av min serie och jag kan sätta igång.
     
    Concha gillar detta.