Vad använder ni för skärmskydd till er Arc? Hur känns det?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Matthew, 10 apr 2011.

  1. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Samma sorts splitterskydd som på X10:an, kolla nog i någon kant så ser du ;)

    Fast detta ser jag inte som ett direkt skärmskydd...men det är jag det!
     
  2. Anonym

    Anonym Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Tvättade du själva skärmskyddet? Försvann då inte själva klistret?!? :neutral:
    Kanske en dum fråga...:sealed:
     
  3. Exodite

    Exodite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nejdå, klistret i fråga är inte ett klister i sedvanlig bemärkelse.

    Även jag, som monterat om skärmskyddet ett halvdussin gånger, tvättade av det rikligt med vatten och lite diskmedel mellan monteringarna.

    Det var inga problem.
     
  4. Steniz

    Steniz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    redan än liten skråma på skärmen, tydligen väldigt känslig arcen skärm...vet absolut inte hur den har kommit dit..
     
  5. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    ...det är inte det fabriksmonterade skärmskyddet som fått repan? Har du inte tagit bort det så är det inte skärmen som fått någon repa. Sök i forumet så får du upp massor med trådar och kommentarer kring detta. Själva skärmen är inte repkänslig (även om allt är relativt så klart)
     
  6. Steniz

    Steniz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    nepp inga skydd på, det som var på när man tog upp telefonen var ju bara att dra av...sen kom det ett med i lådan men tyckte det var så tjockt och kändes konstigt, blev också snabbt smutsigt...alltså skråman är inte se stor och syns inte om inte man vinklar telefonen rätt och vet var den sitter, men om man jämför med iphone's skärm så är den jää*ligt känslig arcens..det messt konstiga med det hela är att ja har ingen aning varifrån den kommit, börjar tro att det fanns där när jag fick telefonen..annars har den nog kommit av fingret eller på något konstigt sätt..men nu har ja beställ Zagg invisble shield :

    http://www.zagg.com/invisibleshield...es-screen-protectors-covers-skins-shields.php

    tydligen bästa skärm skyddet som finns för tillfället...

    http://www.youtube.com/watch?v=LDQzCPx_g0c&feature=player_embedded
     
    Last edited: 11 apr 2011
  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Titta EXTREMT noga ute i kanterna på skärmen så ser du att det sitter ett skydd där. Det är i det skyddet du fått repan och INTE i skärmen skulle jag nästa kunna lova.
     
  8. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    ...stämmer...såvida det inte är ett importerat ex. I så fall vet jag inte om dom sätter på skyddet som standard. I svenska ex. sitter det i alla fall ett standardmonterat från fabrik. Och som sagt...så lätt ska det inte vara att repa skärmen på Arcen.
     
  9. Steniz

    Steniz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hhaha, titta på f*n :D nu blev man ju lättad, tyckte att ja hade tittade noga med tydligen inte..är det möjligt att ta av de där skyddet senare eller, sitter ju fast så man tror att de inte ska vara möjligt men...skönt att man har tänkt till lite på SE iaf ! :)

    då undrar man ju varför dom sände med det skärmskydd som fanns med som extra, det var ju bara skräp...
     
    Last edited: 11 apr 2011
  10. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Antar att du inte har småbarn som vill vara med och peta på luren och lägga pussel osv. :)
     
  11. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Återkom gärna med vad du tycker! Jag tyckte det var apsvårt att få på och känslan är gummiaktig och man är inte långt ifrån att få en blåsa på fingret pga all friktion.
     
  12. Steniz

    Steniz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    det är nog inget utbytbart skärmskydd som sitter på från fabrik, så vet inte om man kan kalla det skydd när man aldrig kommer att ta bort det...
     
  13. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Jag upplever det som att Invisible shield är en del besvärligare att montera än Copter. IS har sämre passform och är mer gummiaktig och segare på ytan. Copter däremot är lättmonterad som skam och har bättre yta. Köper aldrig mer IS. Det jag köpte till min Arc har den bästa ytan och känslan hittils av de jag haft. Dessutom är passformen perfekt.
     
  14. Peterrrrr

    Peterrrrr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Köpte mig ett Invisible Sheild, dock gick allt åt skogen med det :) Så jag tog sprejen som är till Invisibel Sheild och satt på det skydd som följer med i kartongen. Det vart kanonbra! Sitter väldigt hårt och jättelätt att få bort luftbubblorna!

    Det enda jag undrar över är om det är negativt med sprejen och just det skyddet? Så det inte fastnar för mycket?
     
  15. nuno2k

    nuno2k Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ni som satt på det medföljande skrämskyddet; gjorde ni det direkt eller tog ni av det som satt på först? Känns ju omöjligt att få telefonen tillräckligt ren för att sätta på ett skydd när man har använt den ett tag.
     
  16. onewheel

    onewheel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag tog av det som satt på och satte på ett "copter" som jag köpte samma dag. Jag fingrade tog runt på den under dagen innan jag satte dit skyddet. Rengjorde med den "trasan" som kom med skyddet. Det blev grymt bra vid första försöket. Är förvånad själv.. ;-)
     
  17. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag monterade på det direkt från start, direkt på det befintliga skyddet. Fungerar klockrent! Jag vabbade och krånglade med min x10 förra sommaren och råkade få bort det förmonterade skyddet. Satt plötsligt med 2 skydd i handen och fattade inget. När jag sen tillslut fick på det nya skyddet hade jag redan lyckats få en 1cm lång repa som jag störde mig ohyggligt mycket på. Så mitt motto nu är, better be safe than sorry. :)
     
    Last edited: 12 apr 2011
  18. Sunray

    Sunray Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köp en liten flaska isopropyl-alkohol på ett apotek och blanda med lite vatten. Använd det för att torka rent din telefon, kommer inte bli en enda fettmolekyl kvar. Så gjorde jag när jag monterade mitt skärmskydd efter en veckas användning.
     
  19. Steniz

    Steniz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    någon som vet om man kan ta bort det fabriksmonterade skyddet?
     
  20. Loke1910

    Loke1910 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har gjort det iaf, satte sedan dit ett copter-skydd istället! Jag hade fått några störiga dammkorn under det fabriksmonterade skyddet :-/ men börjar vänja mig vid copter nu som känns lite strävare än original!