Vad använder ni för skärmskydd till er Arc? Hur känns det?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Matthew, 10 apr 2011.

  1. Rookie

    Rookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Är du säker på att du fick bort det fabriksmonterade skyddet? Någon annan som gett sig på det?

    Jag fattar inte riktigt folk som skriver "men du har ju bara fått en repa i det fabriksmonterade skyddet!". Jaha. Det är ju inte riktigt så att bara vetskapen om att själva skärmen är intakt gör att man inte bryr sig om repan. Inte för mig i alla fall. Kan inte det fabriksmonterade skyddet tas av så är det ju kört om man fått en repa.

    Såg en repa idag när jag kikade på bilder. Har ingen aning om hur jag fick den. Jag har alltid telefonen i fodralet när jag inte använder den och varit väldigt försiktig men det räckte inte... Satans irriterande...
     
  2. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Det är lite knepigt att få bort det fabriksmonterade - det sitter alltså fast rätt bra, men det går :P man får pilla och ta i lite bara^^

    Har inte tagit bort på min Arc, men polaren har tagit bort sitt till förmån för ett matt skydd (mindre fingeravtryck)

    Själv kör jag med det förmonterade (s.k. splitterskyddet) + det som var med i kartongen och känsligheten i skärmen är det inget fel på alls i mitt tycke!
     
    Rookie gillar detta.
  3. Rookie

    Rookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Tack och bock. Nu känns det i alla fall mycket bättre. Ska eventuellt ge mig på att riva av det och sätta på ett nytt skydd om det stör mig alldeles för mycket med repan.
     
  4. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Snarare tvärt om, jag tycker det är kalasbra. Lätt att sätta på, inga ränder eller bubblor och känsligheten är som sagt fortfarande tipptopp!
     
  5. Steniz

    Steniz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    e i alla fall bra att man kan riva bort det fabriksmonterade skyddet tå de e dags att byta telefon så ser den ut som ny..ser ingen nytta med att sätta ännu ett skydd på det fabriksmonterade mera..
     
  6. syx

    syx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om man sätter på skärmskydd från copter så ska man inte röra mobilen på 12 h
     
  7. Rookie

    Rookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Så, nu kan även jag bekräfta att det går att riva av det fabriksmonterade skyddet. Man får pilla ett tag med sin bästa nagel i ett av hörnen men sen går det ganska lätt. Skyddet är ganska styvt och tjockt. Nu har jag ett Copter-skydd på som känns gediget och bra.

    Jag måste medge att jag blev lite kallsvettig ett tag och paniken kom krypandes när jag höll på med en hörna. Tänkte ett tag att nu är det kört...
     
  8. Peterrrrr

    Peterrrrr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    HAr hört/läst av flera att det har blivit skillnad mellan Copter och Zagg, vilken är att föredra? Vilken påverkar skärmen minst?
     
  9. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Copter anser jag är klart bättre än Zagg. Jag köper inget annat än Copter numera. Det till min arc är det bästa från Copter hittils. Inga som helst problem med skärmen för min del.
     
  10. Cmart

    Cmart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Chattade med supporten precis och de sa att fabriksskyddet "ska" man inte ta bort utan man ska sätta det medföljande utanpå om man vill ha extra skydd. Det säger de kanske bara för att slippa reklamationer pga repiga skärmar eller nåt?
     
  11. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER


    Du kan inte reklamera en mobil pga en repig skärm....
     
  12. Ziitoo

    Ziitoo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vart kan man köpa en ny SE skyddsfilm, original?
     
  13. Isengrim

    Isengrim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    +1 på den

    Köpte Copter Displayskydd igår men jag är ganska missnöjd pga. den gummiaktiga känslan i materialet (ex flytta widgets och liknande rörelser i spel etc blev "jobbiga")
     
  14. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
  15. Heartis

    Heartis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag använder det som följde med. i butiken försökte pracka på mig något special för 150 spänn. han hittade det som tur var inte så ja slapp köpa det. det medföljande är riktigt bra tycker jag. det är förvisso min första smarta telefon så jag har inget att jämföra med. när
    jag monterade skyddet blev det några kvinnlig under men de var borta efter en timmes användning. det enda jag stör mig på är att jag råkade sätta det lite lite snett...
     
  16. onewheel

    onewheel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Om man vill köpa telefonskydd för baksida i sverige så finns ju skal-man.se eller http://www.themobilestore.se/se/sony-ericsson-xperia-arc.php
    Men frågan är ju om nån av er vet om man hos themobilestore ska satsa på siliconskydd eller flexicase? Jag skulle vilja ha ett som inte känns klumpigt utan mest för att få bättre grepp samt att det skyddar lite om jag tappar mobilen i marken
     
  17. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Jag tycker det ser ut som att man får betala väldigt mycket mer för att köpa något i Sverige istället, då det ser VÄLDIGT likt ut det man kan köpa från sidan som länkas till i inlägg nr 54.

    Skärmskydd från The Mobile Store / Skärmskydd från neTimes

    Silikon Skal från The Mobile Store / Silikon Skal från neTimes
     
  18. onewheel

    onewheel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tappade telefonen en gång i dag inne på kontorsgolvet, men det gick bra. Men ville inte riskera flera missöden, så jag tog och köpte ett Cool case på the phonehouse, för jag orkar inte vänta på nån postorder. Kostade dock 149kr men det känns som det kvittar. Det fanns 3 varianter att välja på; ett helsvart, ett genomskinligt med svarta sidor och ett genomskinligt med vita sidor. Testkände på det svarta och det hade härligt grep Men jag valde de genomskinliga med svarta sidor för jag tyckte mer om detta. Detta kände jag dock inte på förrän jag kom hem för jag trodde det hade samma yta. Men väl hemma så tycker inte att det är jättebra grepp i denna. Men den skyddar ju iaf telefonen, vilket ändå är huvudsyftet.
     
  19. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Behöver inte vara så dyrt. Jag har köpt några på http://www.teknikproffset.se och dom tar 19 kr för ett displayskydd till Arc + frakt på några tior. Brukar beställa med kompisar så blir det inte många kr. Dom leverar snabbt som tusan och brevet kommer dessutom hem i postlådan (om det inte är för stort). Har haft på ett skydd på min Desire Z nu i en månad ungefär och det är fortfarande intakt.
     
  20. Brent Crude

    Brent Crude Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Pga att min son drog min Arc över golvet med skärmen ner så
    fick jag rejält stora repor.
    Jag hade inget skydd på förutom det fabriksmonterade.

    Jag drog bort det fabriksmonterade å satte dit det som följde
    med i lådan. (Nagel å pinsett)

    Rätt nöjd faktiskt.

    /BC