Fråga: Vad använder ni Nexus 7 till?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av m_f, 16 aug 2012.

1. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Jag har GNexus, Nexus 7 (faktiskt 2 st, en 8 GB och en 16 GB) och en iPad3. på något sätt har N7'an glidit in som ett perfekt medelting som tagit över i stort sett allt jag gör.

Jag läser böcker (läst 4 st Kindle-böcker de senaste 3 veckorna), spelar en hel del spel (tycker skärmen har perfekt storlek), surfar, läser nyheter via Pulse, Flipboard och Google Currents, kollar in film via IMDB-appen som funkar perfekt på N/'an ...

Jag minns faktiskt inte när jag sist tog upp min iPad3 för att göra något .... jämfört med en N7'a så är den tung och otymplig.

2. Gregger

Gregger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag tänkte göra på den något otympliga sättet att låna boken från biblan och sedan ta foto på alla texter jag behöver (behöver aldrig hela böcker, endast ett par kapitlel). Lite surt att köpa en bok för 500 spänn och sedan använda typ 3-4 kapitel ur den. Kanske blir super-drygt i längden men ska testa iallafall.

3. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Tack för tipsen på e-bokläsare alla! :D
    Jag har förvisso bara en första generationens Ipad, men har samma telefon som du och jag känner verkligen igen mig. Storleken är faktiskt den största fördelen med N7!

4. michap

michap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Porrsurfning. Enbart.

flippzii, Snö, MikkeNoOne och 4 andra gillar detta.
  5. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Fundera att köpa en hur är den att läsa böcker på? Har inget att jämföra med.

6. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Den är bra, större text än på telefonen men mindre text än på 10"-plattan :)

(som man frågar, får man svar)

Skämt å sido, men jag tycker att den funkar bra, särskilt i och med att plattan är så lagom i storlek. Det blir lite som att hålla en pocketbok.

7. LasseTM

LasseTM Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag använder min Nexus7 till allt, slösurfa kolla på film spela spel läsa böcker. Startar nästan aldrig upp datorn längre och min HOX batteri håller numera i 3 dagar istället för 24 timmar som den gjorde förut. Hade jag kunnat ringa från min Nexus7 så hade min telefon nästan varit onödig.
    Storleken är helt fantastisk när man pendlar till jobbet som jag gör, ca 40 min enkel väg. Nexusen får faktiskt plats i en jackficka vilket gör att den är riktigt smidig att ta med men ändå tillräckligt stor för att en film ändå ska vara värd att se.

8. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Du skrev det jag tänkte skriva :-) allt utom resvägen till jobbet:-)
    Jag använder inte min telefon hemma längre förutom vid samtal då. Kan inte tänka mig en annan storlek än 7 tum. Större platta skulle kännas otympligt.
    Det där med lite lagringsutrymme stör mig inte alls. Jag streamar över nätverket när jag är hemma. Skulle jag åka iväg får jag ändå plats med måååånga filmer med dom 12 gig som är ledigt. Finns ingen mening med att ta hem full dvd/bluray. I värsta fall är det ju bara att koppla in en sticka.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

9. jonken

jonken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Lite OT kanske men tycker ändå att frågan passar bäst här.

Jag funderar på att skaffa Nexus 7 för att ha i skolan. Alltså ha Powerpoints, PDF:s och så att följa med i när man sitter på föreläsningar, istället för att behöva släpa på massa utskrivna papper.
    Det jag undrar är om skärmen kommer vara för liten för mig?

10. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Använder bl.a.till just det, tycker verkligen inte att den är för liten!

jonken gillar detta.
  11. jonken

jonken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för svar!
    Blir nog att köpa en N7 sen då när den börjar komma in i lager igen :-)
    Den är ju väldigt vänlig mot en studentplånbok också!

(Ännu mer OT, men du har inte tips på någon bra app för att kolla PowerPoints? Kanske någon man kan anteckna på samtidigt?)

12. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Det finns flera bra kontorsprogram men även Google Drive (med Docs) borde fixa både visning och synkning smidigt.

Behöver du sen bara anteckna och inte editera, så kan det även vara smidigt att exportera till PDF och köra så :-)

13. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag var också lite orolig att den skulle vaa för liten då jag jämför med min Xoom, ipad >9". Men jag gillar formatet skarpt.

Så här är min evolution:

Innan köp: Surfplatta, wohoo, stort ska det va. Den kan hänga på väggen när den inte används. Xoom och ipad inhandlades.
    Verkligt behov: hänger aldrig på väggen, används nästan uteslutande under lång tid på småtimmarna innan insomning samt kortare tider på dagen. Då uppskattar jag den låga vikten.

Har knökat in 10gb med de senaste och bästa spelen men de dammar redan... installerade Scummwm och lirar hederliga gamla Day of Tentacle. Vilka minnen, lika kul idag som för 16år sedan då jag sist spelade ut spelet.

Last edited: 14 okt 2012
  14. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Office suite kanske? Du köpte inte det på rean för 1,50? Sen tycker jag Evernote är ovärderlig, använder den tillsammans med swype (ett tangentbord) och det går hur smidigt som helst.

15. Pexer

Pexer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Nästan till allt...

Jag använder min Nexus som ett arbetsverktyg och då till i stort sett allt numera.
    • Surfa
    • E-post & kalender
    • Jobbrelaterat inkl fjärrstyra arbetsdator vid behov
    • Anteckningsbok genom freenote
    Den har till 99% ersatt min laptop och anteckningsbok utanför kontoret. Endast vid ett tillfälle, efter jag skaffade min Nexus, har jag tagit med mig min Laptop från kontoret :cool:

Det som Nexus har som andra saknar är prestanda och Android JB i ett smidigt format. Tillräckligt stort att använda praktiskt, fortfarande litet nog att ha i jackfickan.

16. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Trevligt att se någon som använder den till annat än spel:-) Jag använder min som du utom till jobbet. Jag har inte rört laptopen till annat än playkanaler och tv-ut till tjocktvn :-)