Vad behöver Samsung göra för att bli en trovärdig Androidtelefonstillverkare?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av ogre, 14 jan 2010.

  1. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Men NPS säger, konstigt nog, att enheten inte stöds så länge det inte kommit någon ny uppdatering. Det är lika hos alla Sedan nnär det kommer en så funkar det att uppgradera och sen efter det är det tillbaka till enheten stöds inte.

    Jag köpte från Tyskland och har kört in några uppdateringar och min säger alltid sådär mellan varven.
     
  2. Snailcookie

    Snailcookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma sak för min som jag beställde från England i Augusti. Har aldrig lyckats uppdatera via NPS. Testat på flera olika datorer med olika OS.
    Har använt ODIN i stället...
     
  3. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Jag fick precis följande nedslående svar från Samsung:

    Med andra ord: Aldrig mer en Samsung, och om man vill ha uppdateringar får man lita till hacks från communityn.
     
  4. leiden

    leiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Håller med "ogre", aldrig mer en Samsung. Nog för att man gjort små felköp då och då men det här är det värsta nånsin. Det går inte ens att kränga skrotet för halva priset på Blocket, det säger det mesta tycker jag. Det blir en Nexus så småningom och när den dagen kommer ska jag sätta mig i bilen och köra över min Galaxy.
     
  5. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Efter fyra månader av strul och två meningslösa verkstadsbesök har Dustin gått med på att ta tillbaka den och kreditera mig. Detta innebär att jag kommer att köpa en Androidtelefon av ett annat märke och hålla mig långt borta från Samsungs telefoner. Jag har aldrig varit så besviken på en pryl någonsin faktiskt.

    Nu återstår att fundera på Nexus One eller HTC Desire - vilket är det första angenäma problemet jag haft sen jag skaffade den här luren.
     
  6. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Grattis :)
    Har osso haft en lååång genomgång i valet mellan N1 och Desire, för mig vann Nexus One iaf.
     
  7. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    För att bli en trovärdig Androidtillverkare måste Samsung se till att göra något riktigt bra för att bli av med ryktet det fått om sig på grund av misslyckandet med Galaxy. Det gör ett otroligt jobb med många produkter, och deras TV-apparater är <3<3<3, men det har lite att jobba med när det gäller telefoner. Det är oftast inga fel på hårdvaran, men deras förmåga att göra snygga UI är ungefär lika bra som ett dagisbarns, vilket syns i att deras Touchwiz UI ser ut att vara anpassat för just dagisbarn. Så för att bli en trovärdig tillverkare måste de behålla Android Vanilla, eller göra mycket små ändringar (2.1 i GT-I5700 verkar inte allt för sabbad), fortsätta tillverka bra hårdvara och ta sina kunder på större allvar. Att det släpper 2.1 för Spica är ett stort plus, men de borde göra det lättare. Jag vet att Samsung kan, men de måste visa det bättre.
     
  8. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Idag är en stor dag. Dustin har efter två månaders tystnad godkänt min reklamation av skräpluren Galaxy och krediterat mig. Nu ska jag se framåt (Det blir inte en ny Samsung hur bra Galaxy S än ser ut på pappret.)
     
  9. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Grattis! :)
     
  10. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Grattis!
    En tröst för oss andra är att den är användbar efter det att man lagt in Galaxo 1.6.3.2