Vad f#n händer med forumet?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Playstation, 16 aug 2012.

1. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Sweclockers har tre månaders väntetid för att få tillgång till köpes/säljes så visst går det i alla fall.

2. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Allt det säger är att det går att göra i sweclockes forum motor. Säger inget om hur det kommer gå på swedroid. Men jag har inte en aning om vad som är möjligt.

3. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Finns säkerligen något slags plugin som stoppar folk med, låt säga, lägre registreringstid än 3 månader inte får skriva inlägg i vissa forumdelar.

4. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

SweC kör ju på en moddad vBulletin-installation så det behöver inte vara en standardlösning som körs där.

Annars bör det gå att lösa på t.ex. följande sätt:
    Alla användare är per default med i grupp A. När användaren varit reggad i tre månader promotas denne till grupp B. Grupp A har tillgång till alla avdelningar förutom köp och sälj. Grupp B har tillgång till alla avdelningar inklusive köp och sälj.

Jag har ingen aning om den här lösningen är praktiskt tillämpbar i ert fall men jag läste lösningen för en liknande fråga på ett vBulletin-forum så det kan ju vara så att det funkar här också.

ASR gillar detta.
  5. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Sant att SweClockers använder moddad vBulletin för forumet, men det påverkar inte marknadsdelen. Själva annonssystemet med tidsgränshateringen etc. är en fristående "modul", även om eventuella diskussionstrådar skapas genom forumet.
    :)

6. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Behöver inte ens vara ett plugin.
    ALLA forum har möjlighet att sätta rättigheter - ShowCategory7 $90d0h0s=True så är det klart. Eller så kryssar man bara i rutan som aktiverar den koden, ez.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

7. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag tycker man som säljare och köpare ska ta sitt egna ansvar. Det är aldrig kul att bli lurad, men då kan folk förlita sig på bättre sidor såsom Tradera eller Blocket istället för att tjata om registreringstid och Y antal poster. Då tycker jag det är bättre att stänga ner forumdelen totalt.

8. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Inte enig. Klart man skall ta ansvar. Men det måste man i högsta grad göra också på blocket. Här handlar det om att hålla ordning i leden. Seriöst forum, köp&sälj medlemmar emellan. Inte spammande opportunister.