Vad för MicroSD ska man köpa?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Gurkburk92, 26 jul 2014.

1. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    535
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Japp, men om man får ett fejkat så är det ju bara att klaga hos Paypal så får man pengarna tillbaka. Man har ju inte iheller direkt så mkt att förlora om man köper ett sdkort för typ 60kr.

2. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 914
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ja, om man har lust med det så sure.

3. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Att det kommer fungera länge vet du ju inte, bara att det fungerat hittils. Hoppas att det var class 6 du köpte då och inte class 10.

Har man dåligt med pengar, för mycket fritid och är expert på kinesiska utgåvor av minneskort kan man ju göra det.

Dock kommer de flesta inte märka något innan semesterbilderna är borta eller kanske vanligare att det börjar krångla med telefonen (det är flertalet trådar på Swedroid om krånglade SD-kort där det framkommit att det varit billiga skitkort från ebay eller tradera).

4. Masken

Masken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Billiga kort duger fint, du ska ändå bara lagra saker på det, inte använda det som en SSD precis..

5. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Minneskort ifrån lite konstiga ställen skall ALLTID testas med H2WTest, skit samma angående hastigheten, det värsta som är det viktiga att undvika är att få ett fejkat kort som är ful partitionerat, det kan visa att det är 64GB i dator eller telefon, men i själva verket kan det vara på kanske 4 - 8GB du tar så bilder eller vad du nu har för viktig data, men när du fyller över minnets verkliga kapacitet då börjar dina filer att försvinna!
    Så alltid test med H2WTest, med ett äkta så tar det inte så lång tid heller. Jag köpte nyligen ett förfalskat kort på Tradera, sjukt långsamt tog ett dygn och 7,5GB data blev verifierad, resten av 64GB LOST.

Detta minne var ifrån en minnestillverkare som jag inte ens visste att man förfalskar, förpackningen var 100% trovärdig, sådan i hård papp som måste klippas upp, den hade äkthetssigill med metalltråd som gick sicksack i pappen, såg lika välgjord ut som våra svenska hundralappar

6. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    535
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Det är därför man kör H2WTest på minnet, och kollar så att de inte fifflat med storleken på minnet.

Har haft mitt Samsung kort i ca 1,5 månad nu, och det funkar bra än så länge. Alla sdkort kan som sagt gå sönder, inkl märkeskort från Sandisk och backups är alltid A&O.