Vad göra härnäst?

Diskussion i 'Xperia X8' startad av durian, 5 jan 2012.

1. durian

durian Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har börjat tycka att min X8:a känns aningen seg så jag tänkte prova minicm7 på den. Rootning och backup gick bra, men när jag skulle lägga in nAa-kärnan klagade den på att debug inte var igång fast jag nyss kollat att den var. Men efter en omstart av telefon och dator verkade det fungera bättre och jag fortsatte med minicm7 och gapps-paketet vilket såg ut att gå utan problem. Men när jag sedan startade om kom den bara till att skriva ut 'Sony Ericsson'.
    Försökte då gå in i recovery, men det verkade inte telefonen vilja utan fortsatte att visa Sony Ericsson. Efter ett par försök att ta mig in där tänkte jag prova med SE's PC Companion, men den vill att jag ska gå in i en meny på telefonen vilket är svårt när den inte bootar upp.

Så vad tror ni, är det någon idee att lägga mer tid på den eller är det dags att hitta något nytt? Funderar lite på det, men har svårt att hitta något som känns riktigt intressant. Vill gärna hitta en snabb telefon runt ~3.5 tum som klarar ICS.

2. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Klicka på reparera en telefon i uppdateringsdelen PC Companion.
    Du kan också flasha om din telefon i flashtool.
    Googla på repair bricked x8 så kommer du få hjälp

Sent from my jailbreaked iPod using Tapatalk

3. durian

durian Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja och nej. Tittade lite mer på det för att försöka förstå vad jag gjorde för fel. Klickar jag på Repair i PC Companion så hittar den telefonen och börjar försöka ladda hem från SE. Men efter ett par sekunder stannar det med "There is no software available for your phone yet. Please try again later".
    Provade Flashtool och den hittar också telefonen, men 5 sekunder senare får jag att den har försvunnit igen.
    Provade dock s1tool igen och det verkar som min bootloader fortfarande är låst vilket skulle kunna förklara det hela. Men för att låsa upp behöver jag få igång den så adb hittar en, så jag får väl göra ett par till försök med Flashtool och se om jag får in orginal-ROM:en...

4. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har återställt min X8 med SonyEricsson Update Service, SEUS. Om du inte lyckas med PC Companion är det ett tips att leta upp och ladda ner det.

Dock verkar det som att SE själva hävdar att SEUS inte längre finns till Xperia-telefonerna. Så du kanske får prova en version SE avser för en icke-Xperia. SEUS gör inget om den inte kan identifiera din mobil.

5. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    När man ska reparera telefonens programvara ska den inte vara inkopplad till en början. Var din det?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

6. durian

durian Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej, den var inte ikopplad förrens jag fick upp en ruta som sa åt mig att koppla in den.

Fick dock efter ett par försök in en orginalrom på den så den startade. Men när jag sedan på nytt försökte lägga in mincm7 så kom jag lite längre så den visade att den startade nAa-kärnan, fast sedan startade den bara om.

Så in med orginalromen igen så den går att använda. Men nu har jag problemet att om jag köper i Market via telefonen så fungerar det. Men försöker jag köpa via webben och ladda ner till telefonen så fungerar det inte.