Vad hände med 2X?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Hotlips, 3 aug 2011.

1. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Du föredrar alltså iphone. Det är helt vad man föredrar, inget är bättre än det andra, android och iOS är bra på olika saker. Vill du bara ha en enkel och simpel telefon som ändå är superb att surfa med och ladda ned appar till så är iPhone ett bättre val än android - allt funkar bra direkt och man vet att man får en hyfsat modern och bra telefon.

Android är lite mer avancerat, man får kolla runt lite mer när man ska välja telefon, man får lägga mer tid i början med android med att hitta rätt telefon och sedan göra den som man vill ha den. Orkar man detta får man antagligen en dubbelt så bra telefon som iphone till halva priset (optimism 2x), och som efter lite tid är perfekt anpassad för dig och som du vill ha den.

Om man ska göra en bil-jämförelse... Gå in och säg att du vill ha en volvo (iPhone) så får du en snygg bil med lagom motor och bra utrustning som fungerar bra direkt. Annars kan du kolla runt lite så kan du hitta andra märken som passar dig bättre, större motor eller mer utrustning typ för betydligt mindre peng.

Men visst, iphone fungerar direkt och har inte mycket buggar. En android telefon stressas ofta ut och behöver någon månad innan den är perfekt. Med vissa billigare telefonen (optimism 2x) måste du lägga in custom rom innan den blir helt fantastisk.

Ett mellanting mellan "ren" android lur och iphone är annars hyckel enligt mig, stilrent och allt flyter och funkar direkt utan buggar.

Största nackdelen med iphone är att den blir gammal snabbt men fortfarande är svindyr .. Men visst, kan förstå att många föredrar iphone och är villiga att betala det dubbla - allt bara fungerar och de är grymt snygga. Sen får man nöja sig med att den enbart består av en lista ikoner och att inget går att ändra som man vill ha det ;)

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

2. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

"Håller bra i pris" och "känns inte lika gammal" . Iphone kör för fan singlecore och saknar hdmi och kostar 6-7000kr, optimus 2x får du för 2100kr och den kör dubbelkärnig nvidia tegra och du kan koppla in den i en TV och se 1080p film....

Tror knappast att iphone 5 kommer bli mycket snabbare än O2x men kommer kosta närmare 10.000kr. En märkes produkt som alla köpet kommer ALDRIG vara prisvärd... Kom med alla argument förutom att iphone är prisvärd tack!:)

3. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Tack Defeat, jag har aldrig fattat grejen med Iphone och kommer förmodligen aldrig göra det..
    Hade en polare som dissade min O2X för att apputvecklarna måste utveckla sina appar till 30 olika modeller, inte bara till 1, och därför blir apparna inte bra, och därför är Iphone bättre.. Eeh, jag gav han typ 10 argument som gör att jag behöver min O2X mycket mer än en Iphone, men varje gång jag gav ett argument, så svarade han att han inte använder det..

Typ:
    Jag kollar film/serier/UFC på min mobil, därför vill jag inte behöva synca det mot itunes utan bara lägga in filmen direkt. Hans svar: "hahaha jag skulle aldrig kolla film på mobilen"

När jag säger att jag tar med mobilen till polaren för att koppla mot hans tv och kolla film: "äh sånt gör aldrig jag, det har jag datorn till"..

Kom igen alltså, sluta klaga på de så kallade buggarna och kom med fakta..

4. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

att man ska ha en telefon i över 6 månader för att kunna säga om den är bra eller inte tycker jag låter helt befängt, även om mjukvaran börjar komma iordning så börjar ju hårdvaran ge sig med dagens byggkvalitet... vad hände med o2x dom första 6 månaderna? blev den bättre? kanske... föll den i pris? JA.. jag tappade en tusenlapp på min o2x på bara EN månad...
    och man kan diskutera tills vi ligger på dödsbädden, men faktum är ju att apple kan släppa en 1 år gammal telefon med "ny" färg och sälja den för 7500kr och folk blir ändå galna och köper den.. skulle nån betala fullpris(alltså lanseringspriset) för en vit o2x t.ex?
    inte jag iaf.. fast jag skulle inte betala 7500kr för en iphone/eller nån telefon för den delen..

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja det säger ju allt ;)

6. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Eller hur, de nämner 3 argument om varför iphone är bättre, sen kommer man med 10 om varför tex o2x är bättre, då svarar de att de inte behöver massa avancerade funktioner. Smart att betala 7000kr för en sämre telefon än en för 2000kr bara för att den för 2000kr är "för bra":P. Jag hade köpt argumentet om iphone var billigare, då behöver man inte betala mer för något man inte behöver, men att betala mer för mindre??...

7. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Yes där tycker jag iphone är bättre än många androider - den fungerar relativt bugfritt direkt och inte efter någon månad, men man betalar ju för det med... Tycker du verkligen HTCs modeller hårigt dåliga i början??

Att äpple kan lansera en vit iphone 4 så här sent och folk köper den for 7000kr visar ju bara hur korkade och trångsynta många son köper iphone är;)

Jag är inte direkt jätte anti iphone, jag hade kunnat tänka mig en, har bara klaffat dåligt när jag behöver en ny telefon. Iphone måste man köpa direkt när den kommer, några månader efter betalar man ju lika mycken som när den var ny, trotts att hårdvaran i den är gammal jämfört med nyare och billigare androider..

8. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

faktum är ju att iphone levererar likvärdig upplevelse som dom flesta nya telefoner även fast den är ett år gammal.. den känns ju iaf inte långsam, min xperia play anses ju vara långsam i jämförelse med valfri "ny" telefon, kanske endast för att folk vet att den inte har dualcore osv, men den slår ju ut min o2x på alla punkter utom väldigt tunga spel fast det vägs ju upp av att jag inte behöver täcka över skärmen med mina fingrar när jag ska spela :D

9. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tror inte du känner någon större skillnad i snabbhet mellan en samsung galaxy s och en s II heller..

Att iphone 4 inte känns gammal är för att det inte finns någon ny iphone, det är den "nyaste". Alla nya apparat funkar till den osv, finns inget nyare att jämföra med direkt. Hårdvaran är dock gammal om du räknar samsung galaxy s som gammal, båda kör ju samma samsung chipset.

Jag orkar inte argumentera mer, och brukar inte direkt gå runt och argumentera med apple-fans. Bara de erkänner att iphone inte är den bästa och snabbaste telefonen och att de betalar mer för en långsammare telefon så stör jag mig inte på dem:) Då vet de vilket val de gör och de tycker det är värt det, vilket jag kan förstå helt och hållet, jag har inte samma värderingar dock, betalar hellre för själva tekniken än modet och designen:)

10. Rozzie

Rozzie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

RANT VARNING!

jag tror helt på att LG trodde att folk bara "skulle" acceptera att telefonen var buggig ect...

men dom fick en kalldusch..
    Dom säljer ju nästan inga mobiler numera.

av egen erfarenhet med flera LG grejor så har LG även fuckat upp sin uppdateringar för sina bluerays,
    Har en LG bd390 vart den sista uppdateringen helt enkelt stoppade min spelare från att spela upp bluerays.
    kast som faen men jag har dock sparat nästan alla gamla firmwares så jag bara flashade om den.

LG har fått tydliga problem inom sin firmware sektion eller vad man kallar det.
    där av får vi problem men kassa uppdateringar samt vi användare har stressat LG till att släppa GB och på så sätt speedar upp hela release processen och för att snabba upp den så drar LG ner på beta testandet och bara kör alpha test och funkar skiten där så släpper dom ut den istället för att köra den i riktigt test typ 4 veckors uptime.

Att vi får en frankenbuild av GB vete faen varför.
    det BÖR logiskt bör det ta längre tid att modifiera en gammal kernal än mot en ny som är klar för GB.

Den tanke som slår mig är att LG har fuckat upp sit avtal med nvidia och på så sätt förlorat tillgången till deras färdiga tegra 2 Gingerbread kernal.

tror det pga att samsung Galaxy R har GB kernalen i den nallen.
    hittar dock inte den video review där man såg att det var standard gb kernal och ingen frankenbuild där.

Så min nästa telefon blir en Samsung Xcover 2370!

11. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

LGs telefoner är väl inget att rekommendera för vanliga Svensons... De är billiga för en anledning. Är man villig att flasha custom rom är det dock billig och grym hårdvara!

Varför betalar inte LG någon av custom romarnas tillverkare för att få använda deras rom??? Eller sparkar alla deras programmerare och nyanställer...