Problem: Vad händer med min backup?

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by jakeplisken, May 10, 2012.

1. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    nu förstår jag inte vad du menar.. kan du ta det igen

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

2. jakeplisken

jakeplisken Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Den "rom" jag gjorde backupen från var innan ja hade flashat nån rom, alltså vanliga ics. Är det inte roms som tar en "tillbaka" på det sättet som kallas stock roms?

När jag flashade min första rom hade jag appar installerade som försvann. Nu kan jag inte installera dem igen då google verkar tror att de redan är installerade, vilket är största anledningen till att jag vill restora.

Har prövat att göra nya backups från nuläget och att restora dem, vilket funkar. Detta får mig att tro att de är som du sa tidigare, fel version på cwm. Innan jag flasha första gången och bara hade rootat telefonen installerades två appar, cwm hette den ena och su eller superuser. Jag blev rekomenderad att installera rom manager och göra backups därifrån, vilket inte verkade funka, men jag kunde göra det från appen cwm. Dessa verkade även funka att göra restores på, men jag vet inte om jag gjorde det från appen eller recovery mode. I vilket fall tror jag att när man då gick in på recovery mode så stod längst upp cwm recovery och versionnr 4..... När jag går in på recovery mode NU står där versionnr 5.5.0.4 Om man då lyckats ändra versionen en gång, borde man väl kunna ändra tillbaka den? Därför undra jag om man skulle kunna göra det genom att roota om den och vad som skulle hända om man gjorde så. Jag antar att cvwm rec. 4 installerades då jag roota den första gången?
    I nuläget finns det ingen app som heter cwm, däremot finns en annan su och rom manager är kvar, i denna finns det ju dock nåt alternativ som har med cwm recovery och versionsnummer o göra. Kan de ha vart så att jag valt fel där och att de påverkat även om jag inte gjorde backupen därifrån första gången?

Hoppas detta klara upp det någorlunda, fråga annars vad som är oklart! Tack på förhand :)

3. jakeplisken

MINA ENHETER

Har kollat runt oändligt mycket nu och bland annat försökt "korrigera" nandroid.md5 filen, med hjälp från bl.a. den här länken http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=714114
    Detta fick mig att inse att det verkar fattas en recover.img fil i backupen, kan detta vara vad som ställer till problem med md5-mismatchen, och kan man då ta en recovery-fil från backuper gjorda efter den nya romen?

Hur kan det från början inte komma med en recoveryfil under backupen?

4. masze

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    gör en flash av nån rom istället... google play apparna kommer vara tillgängliga för download igen när du startar och loggar in på play igen efter flash..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

jakeplisken likes this.
  5. jakeplisken

MINA ENHETER

Så!!! Installerade "originalromen" alltså vanliga ics o google va ju vänliga och installera alla mina appar åt mig. Mina backups funkade fortfarande inte och ja vet faktiskt inte varför ja inte gjorde såhär direkt. Har dock lärt mig mycket o med nya backups o nya erfarenhet ska det bli mer utforskande med åtkomst till rötterna. Tack så giganormt mycket för all hjälp!

6. masze

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Ätligen så är vi på rätt väg jake ;)