Vad ogillar ni hos er Galaxy S?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av dyallo, 1 okt 2010.

1. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Ogillar mest den förbannade korta batteritiden på 16-18h när datatrafik , wifi, bt, autosync å sånt är avstängd.
    Jobbigt att behöva ladda två gånger vissa dagar.

att laggfix är obligatoriskt kan jag leva med.

2. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    16-18h?

En vanlig vardag får jag max ut 10 h innan den dör, får alltid ladda den direkt när jag kommer hem bron skolan.

Sent from my Samsung Galaxy S using Tapatalk

3. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså vafan har ni gjort med era telefoner? Min håller 2-3 dagar med spotify 1-2 timmar om dagen 15-20min surf och lite sporadiska samtal.

4. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Precis,vafan har ni gjort med lurarna? Skulle säga att min räcker max fem timmar så tio timmar låter som en våt dröm.. Strömmar radio,ljudböcker eller spotify via bluetooth i det närmaste konstant iofs så det känns helt ok ändå..

5. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    +1 Min har gått över 60h mellan laddningarna ibland :)

6. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Håll in "123" så får ni upp piltangenter :) Ni vet säkert om det men iaf.

7. Ebanhawk

Ebanhawk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

8. hAmpzter

hAmpzter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, det är som många andra säger lagg-problemen (sägs vara fixat en del till 2.2), ljud vid videoinspelning, möjligtvis blixt (men ska en sådan finnas gäller det att mjukvaran använder den bra), aningens irriterad på att gpsen fungerar dåligt (men många forumposter säger att detta är fixat till 2.2)!

Har haft min sen augusti ungefär!

9. vurna

vurna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag ogillar några småsaker hos min SGS...
    I övrigt älskar jag allt annat.

• 1. Svara på ikommande samtal.
      Det jag stör mig mest på är att man alltid måste dra med fingret på skärmen för att svara på samtal. Skulle vilja att det gick att svara med nån av knapparna. Störigt som fasen när man till exempel skall svara när man inte ser telefonen. (Mitt i natten, Just vaknat, sent uppplock ur väska osv.)
    • 2. Telefon menyerna hackar mycket.
      Oftast så spelar detta ingen större roll, dock om jag är stressad och på flygande fot och samtidigt skall ringa någon, i dessa fall blir lätt ett par svordomar när telefonen inte "hänger med".
    • 3. Lysdiod på telefonen
      Saknar detta för Missat samtal / Inkommet meddelande etc. Hade det på min gamla Magic och det var KANON.
    • 4. Att man bara kan använda wifi någon minut i taget innan det lägger av.
      Störigt, men det funkar ju att köra på 3g/g/h istället så inte så jätteviktigt annat än att det går låångsamt.
    • 5. Inte kunna lyssna på radio i BT
      Den inbyggda radion vägrar låta dig lyssna ifall du inte pluggat i en vanlig hörlurskontakt.
    • 6. Kies, ett fungerande sådant vore fint!
    • 7. Att det inte finns ett val att slopa Samsung gränsnittet.
      Skulle vilja att det fanns ett val där man kunde välja mellan att köra Samsungs gränsnitt eller Androids standardgränsnitt.
    • 8. Jobbigt att låsa up skärmlåset.
      Skulle vilja kunna trycka på en knapp för att låsa upp den. Tex home knappen istället för att dra med fingret över skärmen. Sen är det onödigt att man måste låsa upp telefonen när det ändå ringer i den. Man tycker ju att då borde det räcka med att svara på samtalet.

Utöver dessa små saker och även inklusive dessa brister så är det den bästa telefon jag haft. Magic'n slår den iof på många grejer då den "fungerade" som den skulle men SGS's skärm och bild gör så troligt mycket så jag har överseende med det flesta brister... :-)

Är det någon mer än jag som väldigt ofta tar upp telefonen i handen, slår av skärmlåset drar fram och tillbaka mellan hemskärmarna tillsynes utan mål endast för att känslan är så nice och för att sedan lägga ifrån sig den? :-)

10. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Men hur mycke använder du den då?

Inte särskilt mycke, ja då har du en app som inte låter luren gå ner i viloläge

11. Carl_XII

Carl_XII Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kies: fungerade inte då telefonen var ny (juli). Behövde ta bort en fil från SD-kortet för att det inte skulle hänga sig. En flashning via Kies misslyckades men recovery lyckades i alla fall... (Kör Odin sedan dess)
    RFS: Samsungs filsystem som orsakar lagg... inte ens lagg-fix med ext2-partition kan eliminera hela problemet

I övrigt så är hårdvaran mycket bra och då CM 6.1 kommer hoppas jag kunna börja använda den till dess fulla potential...

12. Megalo

Megalo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det jag saknar mest är lampa till kameran, totalt hopplöst att försöka fota i mörker/skymming. Night mode hjälper lite, men ändå är lampa det bästa.
    KIES, vad är detta för påhitt, tyckte förr att Nokias Pc suite vad uselt, men KIES...vet inte vad jag ska säga.

Annars stör jag mig inte så mycket på laggen och GPS strulet. Hoppas så klart att dem fixar problemen, men inget som jag inte skulle kunna leva med.

Last edited: 6 okt 2010
  13. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Bara batteritiden egentligen. Håller på att toppladda den som Mickeko förslog i en tråd om batteritiden. Är annars sugen på 3000mAh batteriet. Det tråkiga med det är att man får en snabb tegelsten som telefon :D

14. Grydal

Grydal Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har ca 10-14h batteritid i vanliga fall men då har jag 3st mailkonton på push och det kräver ju mycket kraft. Men om jag slår av datatrafik så blir det genast ca 3 dagar...

Har för övrigt just nedgraderat från JPK till nordiska JM2 och installerat "RyanZA one klick laggfix" Älskar mobilen t.o.m. mer nu... Blixt snabb saknar dom flashplayer från 2.2...

Fotolampa saknar jag inte för det avseendet iaf. tycker bara det förstör bilderna... visst kan man få en bild i mörker men den duger ju inte till nått.. Skulle dock gärna ha en som ficklampa :)

15. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Trött på detta tjat att kolla upp saker innan man köper. Kolla upp vadå, en sämre produkt?

Det jag inte gillar med denna telefon förutom avsaknaden av styrkula är att den är för responsiv. Får ha känsliga balettfingrar för att inte råka tappa fel på skärmen, men många yngre tycker nog detta är super. Annars en fantastisk telefon för mig.

Ps mitt batteri räcker 4-10 timmar innan den klagar på att den vill laddas, men kör rätt hårt med 3g.

Last edited: 6 okt 2010
  16. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Jag är fortfarande inne på min första laddning, en dag är snart till ända, och det blev en hel del pill igår kväll, samt att sambon gick lös ett tag på Android Markets spelutbud. Jag trodde ärligt talat att det skulle vara värre, men batteriet bör väl snarast bli bättre efter några cykler? Ligger på 71 procent nu, trots en i mina ögon helt normal användning.

17. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det som stör mig mest nuförtiden är antalet tryckningar för att ringa en person i telefonlistan. Oftast en tryckning för mycket men ibland fler än så....

18. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Inställningar / Alla samtal / Besvara samtal. Där kryssar du i Svarsläge och Svarsknapp så kan du svara med den fysiska hemknappen

Vänta på ny rom eller lägg in lagfix.

Saknar också fysisk lcd men finns en app som ska funka bra, http://www.appbrain.com/app/noled/com.led.notify

Inte haft något problem med.

Så är det på alla mobiler väl? Den behöver hörlurssladden som antenn.

Håller med.

Inte android original men många är väldigt nöjda med Launcher Pro och du kan byta tillbaka med Home Switcher.

Jag behöver inte låsa upp telefonen för att svara.

19. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Kontakter / Scrolla ner till personen / Dra åt höger över namnet.

Det blir du väl inte gråhårig på?

20. mickegillarcyklar

mickegillarcyklar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Smutt! Dra åt vänster startar meddelande :)