Vad ska man göra efter rom är inlagd

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av dieselmagnus, 3 dec 2011.

1. dieselmagnus

dieselmagnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Laddade hem EASEUS partition min externa läsare har pajjat så jag mountar via telefonen och partionerar som extern disk. Har dock inte listat ut hur jag skapar en linuxpartition. Finns ju iofs ext, ext3, ext4 att välja på med jag ser ej partitionen. Men om jag sparar allt som ligger på FAT32 i en mapp på datorn. Formaterar hela SD-kortet. Via recovery partionerar 1024mb för partioneringen i recovery partionerar väl i ext? Eller fungerare det inte riktigt som på en dator att göra man om partioneringen via recovery så för svinner allt inkl partitioner och en ny partition installeras

Last edited: 4 dec 2011
  2. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Tycker du borde få en fråga?Men testa vet jag, det är ju "bara" att göra om det annars. Lycka till :cool:

dieselmagnus gillar detta.
  3. dieselmagnus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu rullar rom på bra och det verkar fungera. Har inte fått in den nya radion än men allt verkar fungera bra. Tack Benhur för all hjälp

4. dieselmagnus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag lägger denna på sdkor och flashar via recovery men få felmeddelande:
    "Amend scripting is no longer supported. Amend scripting was deprecated by Google in Android 1.5. It was necessary to remove it when upgrading to the clockworkMod 3.0. Gingerbread based recovery. Please switch to edify scripting (updater-script and update-binary) to create working update zip packages. Installation aborted"

Jag fattar nada

5. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jepp satt och googlade på detta, fattar jag rätt så är det något om fel recovery? Har du bytt den? Är det en 3,0 någonting du bytt till? Men du kan kopiera in hela den texten (felmesset) och släppa i google så kommer du att upptäcka att de är fler som har varit ute för detta.

Kolla http://bit.ly/vXjlBA

Last edited: 4 dec 2011
  6. dieselmagnus

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har ClockworkMod recovery v5.0.2.0

7. SKarlsson

SKarlsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Passar på att fråga en sak när InsertCoin är på tapeten. Om det är version 3.0.0... på kameran, innebär det att det är Sense3-kamera? Såg att den fanns att ladda ner separat på sidan där man laddar ner romen men det är ju onödigt om det är samma...

8. SKarlsson

SKarlsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma radioversion som dieselmagnus, 32.49.... Finns det nån risk att det fungerar sämre med en nyare radio (t.ex. 32.56....) eller kan man vara säker på att om det inte fungerar bättre så fungerar det åtminstone lika bra?

9. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jag "rootade" min lur för "femtioelfte gången"häromdagen, men jag iddes inte att byta radion utan kör med den som slutar på 27 i.De gångerna jag har testat att flasha radio så är det oftast så att skillnaden är så minimal att man knappt märker det.
    Har man däremot något fel så att WIFIN bryter ofta eller extrem dålig mottagning under samtal så är det ju "läge"för att testa en annan.