Vad ska man köpa för flagship-telefon nu (sep-okt 2019), helt ärligt?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Juturna, 13 sept 2019.

1. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 372
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro
    Telefon 2:
    Motorola Edge 50 Neo
    Platta:
    iPad
    Har man tid att vänta lite så är annars Black Friday en säljhelg med mycket erbjudanden.

bernard och Kristy gillar detta.
  2. swejuggalo

swejuggalo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Mitt personliga val skulle vara en 7T Pro.
    Är väldigt nöjd med 7 Pro. Gillar Oxygen OS rejält. Skulle man välja att ha kvar den längre än vad de uppdaterar den så finns ju istort sett alltid Lineage OS tillgänglig (vilket jag också gillar). Vissa begränsningar i kameran kanske. Väldigt bra i vissa fall men har sina brister i andra situationer. Så man får göra en avvägning där.

bernard gillar detta.
  3. Juturna

Juturna Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Jo, jag gillar Oxygen OS mest utav alla Android-varianter jag testat, dom får ofta uppdateringar länge, det är riktigt snabbt och smidigt, och dessutom har det en snygg look, exakt så jag vill att android ska se ut. Enda är att jag är osäker på om jag kan vänta så länge på att Oneplus 7T Pro ska komma ut, vill helst ha skaffat en ny telefon till slutet av månaden, sen känner jag mig osäker ändå, vill verkligen ha en riktigt bra kamera också. Hade 7T Pro kommit ut nu i september hade den varit en top contender, men vill inte skaffa Oneplus 7 Pro nu när den nya snart kommer ut heller.

Så just nu ligger jag trots allt och väger mellan iPhone 11 Pro/Pro Max och Samsung Note 10+, och ev Galaxy Fold om den kommer ut i slutet av månaden här och inte i november som personen som jobbade på Samsung-butiken sa. iPhone 11 vanliga är också eventuellt med om jag bestämmer mig för att det är värt att spara in några kronor gentemot dom dyraste flaggskeppen, men... osäkert, vill se lite recensioner och intryck från folk som testat telefonerna känner jag.

bernard gillar detta.
  4. cyberknutte

cyberknutte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag läst hela tråden, och jag säger utan att blinka: Samsung Note 10+
    Alternativet är vänta på S11.

Allting annat blir för mycket kompromiss på ett eller annat sätt.

Jag är egentligen Note användare men kör just nu S10+, det är lätt den bästa telefon jag haft! Kan inte tänka mig att N10+ skulle vara sämre.
    Batteritiden är absolut inga problem, jag klarar mig lätt i 1,5 dygn, och då är jag ändå en "power user".
    Tipset är att använda Bixby actions, för att spara batteri. Funkar riktigt bra!

edit: Kanske också ska säga att jag inte använder AOD. Jag har en smartwatch och då är AOD onödigt.

Fingerläsaren är en vanesak. Jag tycker att den funkar, och då har jag ändå skyddsplasten kvar.
    Ansiktsigenkänning är väl upppiffat på N10 så det kanske är ett alternativ?

Om du nu skall ha den länge så kanske 5G är något att fundera på...

Last edited: 20 sept 2019