Vad stör du dig mest på på din Tab?

Diskussion i 'Samsung' startad av jazzper, 13 sept 2011.

1. Alvedon

Alvedon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Uj uj... Jag som var på väg för att inhandla en leksak idag, men nu blir jag lite tveksam :)
    Tycker ni som spaltat upp era omdömen här att dom är så grava att man bör vänta eller köpa en annan tablet?

2. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Så länge du inte får en oljefläck så kommer du sitta med den bästa plattan på marknaden.

3. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Är det bara jag som har ett skumt backstycke / Bakplatta?

Det klickar och har sig när man håller i plattan, har varit likadant på alla tre plattor jag hittills haft hemma!

Jag är ju som sagt nöjd med helheten och orkar inte byta till en fjärde platta pga detta....men om jag nån gång skall sälja så kanske det kommer på tal!

Har en svart platta om någon undrar!

4. bavermus

bavermus Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tok nöjd med min tab 10.1 32 gb inköpt i usa..

Hade en liten oljefläck dag 1 usa.. packade ner tabben för hemresa till .se
    så var oljefäcken helt borta när jag packade upp den hemma . Haft min tabb i en månad nu och ej sätt till fläcken.

mest missnöjd på att det laggar när man gloar film använder diceplayer..

5. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Har också en svart med klickande baksida. Stör mig inte så mycket. Men jag tycker att market är jag mest missnöjd Med.

6. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 122
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    Jag stör mig på att youtube appen inte kan visas upp och ner. Grymt störande när man har laddningssladden inkopplad och har kör fullscreen. Dessutom stör jag mig nåt grymt på att man inte kan flytta/inaktivera aktivitetsfältet.

7. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det enda som stör mig lite på är aktivitetsfältet i nedre kant när man köllar film o sånt.. Annars ubernöjd! :-)

8. hamchoi

hamchoi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

+1 Finna andra som beter sig på detta sätt. Störigt som sagt.

9. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Stör mig på att hemknappen inte tar ibland. Typ när man vill avsluta en app och gå hem, så laggar det.

Sen att stockbrowsern laggar vid input (hinner trycka 2ggr bak innan den första tar).

10. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag är supernöjd med min Tab. Jag fick också en oljefläck men efter utbytt swapenhet hos Anovo så har den varit helt ok(ca.5 mån). Det som stör har att göra med synkning wia Kies som enligt min uppfattning är ett crabprogram.

11. soetdjuret

soetdjuret Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är ganska nöjd, men här är det jag är mindre nöjd med:

-Att youtube i 720p laggar och tvingar mig till att glutta 480p trots Tegra 2 SoC :(
    -Att vanliga 720p och 1080p filmer laggar sönder som man kör från tableten, löses dock med Diceplayer som har hårdvaruacceleration.
    -Att laddhålet till laddkabeln är på nedersidan så att man inte kan ha laddkabeln i och stödja plattan mot bröstet samtidigt när man t.ex ligger i soffan/sängen, går dock att vända plattan uppochned med då finns andra nackdelar som t.ex att bilden blir uppochned i fullscreen mode bl.a i Rock player och youtube.
    -Förhållandesvis tung, kunde vägt lite mindre imo.

12. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Du är nog den första och enda person jag hört kalla GT10.1 för tung! o_O

13. soetdjuret

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jadu allt är väl relativt :P 7.7 väger 330 gram, denna luns nästan dubbelt så mkt... trots bara 2.4 tum mer.

14. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag stör mig mest på att webbläsaren ständigt kraschar. Surfupplevelsen är bättre på min gamla imac g3.

15. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Orättvis jämförelse. Jämför då hellre med liknande storlek där jag tror 10.1-an är mer konkurranskraftig.

16. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Detta är ju en surfplatta. Den ska vara bra och bekväm att surfa med. Det är den inte. Jag har en Asus Eee med 10.1" skärm som är skönare att surfa med. Förvisso har den Ubuntu, men ingen webbläsare kraschar där. Samsung har mycket att bevisa. För tillfället är de bara sorgliga.

bimmerboy gillar detta.
  17. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Förstår inte hur ni kan tycka att samsung är sorgliga??? Jag har absolut inga problem med att webbläsaren crashar..

18. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Är det så att du inte har något emot att webbläsaren kraschar eller du är en av de lyckliga få vars browser aldrig kraschar? Hos mig kraschar webbläsaren flera gånger per dag - oftast om jag öppnar mer än en flik. Möjligen är detta ett problem som mer hänger samman med mjukvaran än med Samsungs hårdvara (i synnerhet då folk här på forumet med andra plattor har samma promlem - Transformer t.ex). Men detta tillsammans med Samsungs ovilja att köra ut ordentliga uppdateringar och att de tvingat på oss köpare en massa skit-appar från Bonniers, som inte går att avinstallera utan att roota skiten; ja, allt detta ger företaget underkänt och hade jag vetat vad jag vet nu hade jag ALDRIG köpt något från Samsung. Men det är ju bara min lilla åsikt. Plattan byts bort mot en ipad i dagarna.

19. soetdjuret

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

+1

Opera crashar fleramggr per dag för mig, speciellt med flera tabbar eller när jag försöker köra filmer från youtube som inte är appen eller mobila youtube. Pallar inte med detta, opera stängs ofta ner när jag minimizar den för att byta låt eler dona med annat, sen när jag åter öppnar opera någon minut senare har den stängts ned automatiskt. Firefox mobila browser är värdelös, original browsern ger jag inte mycket för och Dolphin vette fasen. Väntar ideligen på att Google räddar upp situationen och lanserar Chrome för android vilket de ej har fått arselet ur vagnen och gjort än, fan får de betalt för egentligen undrar man sig. Nej, flash, youtube och facebook är ett rent gissel på android och jag pallar inte med begränsade "app" versioner och mobila sidor när jag sitter på en snabb tablet med stor skärm. Att surfa på en "surfplatta" ska vara enkelt och smidigt vilket jag inte tycker det är i dagsläget. :neutral:

20. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Verkar konstigt att det inte funkar att surfa. Jag surfar nästan bara på min tab numera.
    Har aldrig råkat ut för att webläsaren har krachat. Kör med orginalläsaren.

Brukar inte ha så många tabbar iofs, men 3-4st är inga problem för mig iaf.