jag gissar på 50K, DU BEHÖVER INTE SVARA JA ELLER NEJ men känner du att du är rätt betald för ditt arbete eller känner du dig underbetald eller överbetald? om du ska vara ärlig
Det måhända. Men vi har i alla fall en större höjning på G som vi talat om först nu senaste månaden på jobbet. Vi växer! Hur som haver. Jag skulle allvarligt talat inte byta mitt jobb om jag så vart erbjuden något annat med en lön på t.ex. 30.000kr. Så bra trivs jag där jag jobbar nu. Det betyder mer än pengar. Skulle nog aldrig trivas så bra på något annat jobb som det jag har nu.
Jag jobbar röven av mig mellanåt. Kan inte säga överbetald. Underbetald? Nej, jag får så jag klarar mig och känner mig nöjd. Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Jösses. Lol på dig. Tror nog herrn ska läsa på hur vårt skattesystem fungerar. Och nej, det är en felaktig uppgift du kommer med. Man löser "skatteproblem" på fler än ett sätt så vad du ser är inte vad verkligheten säger. Och allt sker på ett korrekt och skatteenligt sätt. För 2-3 år sedan hade jag nog hållt med dig. Vad som förvånar mig är ditt osunda intresse av att dels försöka kontrollera folk, och dessutom i samma inlägg både ha fel i hur vårt skattesystem funkar, fel kring min inkomst från mina arbetsgivare och dessutom felaktigt utlåtande kring huruvida jag är sanningsenlig. Det sistnämnda görs av en doktor, inte en amatörstalker som du. Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
+ 1! Riktigt kul att läsa. 117kr i timmen tjänar jag på mitt sommarjobb som budbilsförare. När man kommer tillbaka till skolan sen är det dock mer snålt med cashen.. Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Tjänar en helt okej summa före skatt som programmerare / support. Med tanke på provanställning och min "lärlingsposition" där jag arbetar mig in i laget. Är dock spänd över förlängning och den förhöjda lönen, tyvärr är det många månader kvar :-) Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Jobbar för norska aker solutions och installerar deras maskiner på drillships och riggar. Förnöjd med arbete och lön för mödan. Runt omkring i världen och varannan månad ledig. Med RAY via tapatalk
Det var länge sedan jag blev så avundsjuk på någon! Pengar är sekundärt. Primärt skall man trivas på jobbet med sina arbetsuppgifter och arbetskamrater. Det är betald livsglädje det. Alla som sitter fast med ett jobb som de inte tycker om gör mig panikslagen. Jag hoppas att jag hittar ett sådant jobb som du har efter jag pluggat klart.
Går gymnasiet 1an, studiebidrag på 1050kr + jobb, ca 20h/månad och 100kr/h Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Ca 90k per år, fördelat på lån och bidrag från CSN. Ca ett och ett halvt år kvar, sedan (givet att utbildningen klaras - ca 90% sannolikhet enligt den historik som finns - ingen andra chans finns) väntar betald praktik (ca 22-25k per månad) i några månader. Förmodad ingångslön på ca 30k, vilket i runda slängar kommer att dubblas på tio år (stadig löneökning utan behov av att göra karriär eller networka - om man vill finns dock möjligheten). I praktiken jobbgaranti resten av livet, bra förmåner och pension vid 60.