Vad tycker du om din Desire och hur skall din nästa telefon vara

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av exore, 3 apr 2011.

1. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Om du är intresserade av tablets kan kanske HP TouchPad kanske vara något. WebOS är relativt öppet och det har ett aktivt community för att ha en så pass liten del av marknaden. Sedan bygger WebOs på linux, den stora nackdelen är att inga av palm numera hp:s produkter med WebOS har släppts i Sverige. Men förhoppningsvis ändras det när de ingår i HP. Den tabbletten räknas komma ut i Juni.

Sedan gällande MeeGO så ser framtiden dyster ut, men det bör inte glömmas bort att intel också är en viktigt del av samarbetet och de har sagt att de skall fortsätta med utevcklingen av MeeGo. Idag har en mycket liten del av ARM marknaden och MeeGo är en plan för dem att sälja deras hårdvara.

Du kan också titta på Blackberry Playbook som kommer ut i staterna under April, den bygger på QNX.

2. kaga

kaga Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Yeah!
    jo jag har sneglat lite på de där. Palm gjorde ju dock bort sig när dom för nått år sedan eller så delade ut nyckeln till de krypterade epost-breven till china eller japan ( kommer inte ihåg vilka ). Det är ju inte så phett. Men WebOS ser riktigt trevligt ut. Playbook har jag dreglat över. Den verkar riktigt fin. Men QNX är sluten sås och då vet man ju aldrig vad som finns i den. Kanske något man är allergisk mot. ;)
    Nu låter jag som ett enormt skägg som sitter med min aluminiumfolie hatt på mig. Så är det ju inte riktigt men jag gillar tanken på öppenhet och att jag själv bestämmer över min data. Men som sagt än så länge verkar android vara det som ligger närmast hjärtat. (om ingen har en Nokia N900 att slänga på mig för en liten slant)