Blir nog så att jag lämnat tillbaka mina. Siktar på en android-one variant eller möjligen One+ 6T istället.
Googles egna kamera-app, blir faktiskt ganska stor skillnad på bilderna. Dessa tog jag vid frukostbordet imorse: https://photos.app.goo.gl/UJA7gqw97KutRaWa8 Klar skillnad, båda tagna med auto. Den mörkare, betydligt djupare är tagen med GCam.
Nja den vill helst Google hålla för sig själva än så länge. Man har dock lyckats dumpa appen från Pixel-lurar men det finns en del buggar då den specifikt inte finns till våran lur. Denna har jag för tillfället, portrait funkar inte bland annat ännu. Google Camera mod with Wide Angle Support V4.2 (LG G5,LG G6,LG V20,LG V30) - Post #1483
Inget fel på appen men LG:s mjukvara tar inte tillvara på den hårdvara som finns. Med GCam används Googles magiska ”HDR+” teknik och jisses vilken skillnad det blir!
Teoriteiskt sett ja, men LG lär aldrig erbjuda en lika vass kamerateknik. GCam är alltså omtalad och kan användas på de flesta toppmodeller idag!
Förstår det, men tänkte att LG har möjlighet att fixa eventuella problem med stabilitet och AI via uppdateringar. Provade försöka installera appen på min P20, men det fungerade inte. Testade olika versioner. Ska testa på G7 när den kommer.
Jag har helt och hållet förlorat hoppet när det gäller LG's kameramjukvara. Alltså själva funktionerna i sig är ju top notch och lätt den bästa och mest kraftfulla kameraappen på någon telefon. Dock så har de sabbat bearbetningen av bilder totalt så de får dålig kvalité samt dåligt dynamiskt omfång etc. Titta gärna på bilder från G4, V10 och V20 så ska du få se på något imponerande. Sen när G6, V30 och alla andra lurar efter det kom har de totalt ändrat om något i mjukvaran så det är 7 resor värre än vad de hade förut. Deras gamla lurar står sig bra mot det bästa som finns idag och det var redan 2015. Denna recension summerar det ganska så bra vad LG hade förr men lost it. Kolla in den. View: https://www.youtube.com/watch?v=_44iBjFqo8I
Recenserade LG G7 här efter några veckors användning. Formfaktorn är perfekt, skärmen är underbar och för det mesta är det ett väldigt trevligt "allt-i-ett"-paket. Tycker dock att det är svårt att rekommendera telefonen till fullpris. 3500 kr var den helt klart värd men till 7000+ kr hade jag valt ett av de andra flaggskeppen.
Hoppas de tar med fixen på denna exploit som hittats i Linux-kärnan: Project Zero: A cache invalidation bug in Linux memory management