Vad tycker ni om G7 Thinq?

Diskussion i 'G7 Thinq' startad av zoodiac, 3 maj 2018.

  1. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Dual sim ?
     
  2. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    454
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad air 4th Gen
    Bästa recensionen hittills. Du verkar ha koll
    Nope
     
    Bakken, fluppen och RuffyMan gillar detta.
  3. Siggevaio

    Siggevaio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    För priset som råder nu (3500 kr på NoN) så tycker jag att den är oslagbar. Jag köpte min i förrgår och för 20 timmar sedan var den fulladdad, sedan dess har skärmen (med 75% ljusstyrka) använts i strax över tre timmar och batterinivån ligger nu på 62% vilket är mer än godkänt (för mig). Jag stängde av always-on display det första jag gjorde då det inte är något jag behöver ha igång.

    Skärmen är grym, telefonen är både rapp och stilig (smaksak) och det enda jag hade varit något besviken på ifall jag hade betalat över 6000 kr för den är kameran. Den är helt klart godkänd även den, dock ej på flaggskeppsnivå som övriga funktioner. Porträttläget ger riktigt fina bilder dock ifall man gillar den typen av foton. Hade gärna delat med mig av några foton men det enda jag tagit kort på är mina barn så jag ska se om jag lyckas fånga något annat motiv under dagen. :P
     
  4. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Jag har inte satt i mitt sim-kort ännu (det kan dröja tills jag är klar med min op6), men första intrycket är väldigt väl ändå.
    Telefonens storlek är så att den passar "inuti" en OnePlus 6, alltså precis lagom för en hand (för mig då).
    LGs UI är ju som det är. Ända sedan första recensionerna kom har jag tyckt att det ser ut som en wanna-be Samsung UI på många sätt, speciellt i quick settings panelen. Men en snabb installation av Nova Launcher fixade det jag egentligen inte var ett fan av, vilket är hemskärmen och dess app-drawer samt hur mapparna ser ut.

    Kan ju inte uttala mig om batteri eller egentlig kamera kvalité än, men testade Boombox snabbt och är lika imponerad som folk säger att man blir (!) om inte lite till. Trådlös laddning är ju också ett stort plus, speciellt i prisklassen den nu hamnade i :cool:

    Tänk om LG hade backat med sitt skin och följ OnePlus i att designa det som stock android...
    Kommer drömma om det nu.

    Märkte jämfört med op6 att aluminiumkanterna känns mer när man har den i handen på G7an.
    Någon som rekommenderar ett bra Case samt skärmskydd? Tyckte utbudet i Sverige är bristande. Funderar på att beställa in dessa lite snabbt:

    Skal: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07BWFFT5P/?tag=swedroid-21
    Men det från Krusell som Netonnet säljer kanske skulle duga...

    Skärmskydd: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07DW4M7SM/?tag=swedroid-21
     
  5. mlswdroid

    mlswdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2018
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    LG G7
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Jag köpte Krusell-skalet på NetOnNet med avsikt att bara ha det som ett temporärt skydd tills jag hittade ett bättre men det var bra mkt bättre än vad jag trodde. Det sitter riktigt bra, funkar med trådlös laddning, enkelt att ta av och på, och är tunt så jag är nöjd. Påminner mig om Incipio-skalet på min gamla iPhone. Tumme upp.

    På tal om trådlös laddning, köpte en bunke laddare för 99:-/st på NetOnNet samtidigt och de fungerade fint.

    Nu gäller det bara att hitta ett bra skärmskydd. CDON verkar ha en hel del, FYI.
     
    Bakken och bernard gillar detta.
  6. mlswdroid

    mlswdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2018
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    LG G7
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Har aldrig använt android förut (kommer från iPhone) så det är lite av en omställning för mig men mina första intryck är att det är en bra nog telefon. Tänkte skaffa en OnePlus6 (eller 6T) men för det här priset så är den här G7an oslagbar, vilket tycks vara vad alla recensioner jag läst håller med om.

    Passformen är perfekt enligt min åsikt. Inte för stor, inte för liten.

    Bra ljud, både högtalarna och via hörlurar (DACen är ett stort plus för mig). Boombox-effekten är väldigt trevlig men den kräver att man inte har ett skal på eftersom det tycks kväva vibrationerna, logiskt nog.

    Skärmen är LCD och inte AMOLED men har inga klagomål på den. Ljusstark som tusan. Ok, svärtan blir lite sämre och notchen omöjlig att dölja helt om man nu så skulle vilja med en LCD, men jag överlever.

    Kameran är bättre än min gamla iPhone men absolut inte i världsklass. Den duger, och att man kan plåta i RAW är ett plus. Att jag måste ladda ner en tredje-parts app för att stänga av ljudet på den dock är lite drygt. Wide-angle kameran är guld värd. Hade inte haft något emot EIS i 4k dock.

    Batteriet verkar hyfsat, inte heller världsklass men bättre än min gamla så jag är nöjd för tillfället men det får tiden utvisa. Är ju någorlunda snabb att ladda trots allt.

    4gb ram verkar på pappret lite lite men den verkar hänga med i svängarna än så länge. Ännu en sak tiden får utvisa om. Telefonen är iallafall snabb nog för mig, inga klagomål på den punkten just nu.

    Dual sim hade varit trevligt men ingen deal breaker.

    IP-rating är ett plus, det tackar vi för.

    Inga klagomål på OSet än utöver mindre irritationer (vill tex kunna dra ner notifications med en swipe varsomhelst på skärmen istället för en knapp eller via toppen av skärmen). Får hoppas den får uppdateringar hyfsat snabbt dock eftersom det tycks vara en sak LG inte är särskilt bra på historiskt sett. Att den fortfarande bara har 8.0 är lite synd. Antar också att många av mina irritationer går att lösa med korrekta inställningar och appar, men det lär jag upptäcka med tiden. Har som sagt noll erfarenhet av android.

    Att front-kameran är i mitten kräver en liten omställning när man talar i telefonen. Eftersom högtalaren inte är centrerad så är det lätt att man inte prickar rätt mot örat och därför mufflar ljudet.

    Allt som allt så är den mer än ok för det här priset. Hade inte betalat 7k för den, men för halva priset så är det en no-brainer.
     
    bernard gillar detta.
  7. kalavun

    kalavun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag "provköpte" två lg g7 men kommer lämna tillbaka snart och ha kvar min p20 pro. Gillar verkligen lgn men tycker kameran i p20n är vassare, framförallt inomhus och i lite sämre förhållanden. När det gäller skärm, mjukvara och byggkvalitet tycker jag G7an var riktigt bra. Tråkigt att lämna tillbaka dom.

    Angående just kameran upplever jag att den blev bättre med i vissa sammanhang med gcam. Mer naturliga färger, inte samma tendens att förstärka röda toner. Finns även en mod för vidvinkelkameran att ladda hem (då får man ha två gcam appar installerade). Kan vara värt ett test.

    Här är länk för gcam till vanliga kameran:
    OnePlus 6 Google Camera Port

    Vidvinkel:

    View: https://drive.google.com/file/d/14Eht4rXLfGUcNHmjUAJPc3_I_83tCDHa/view?usp=drivesdk
     
    bernard gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du stängt av AI-kameran? För min del gör den kaos med färgerna. Jag föredrar att boosta färger, om det behövs, i något enkelt redigeringsprogram efteråt istället. Det går ju rentav att enkelt göra i Instagram, Facebook och dylika appar med.
     
    kalavun gillar detta.
  9. kalavun

    kalavun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Testade lite med AI på men tycker som du att det blev lite knepiga foton... Det jag märkte när jag fotade är att den ändå har en tendens att förstärka röda toner, även med AI avslaget. Upplever att det blev något bättre med gcam. Ska sägas att jag inte testat supermycket men hudtoner till exempel ligger lite närmare verkligheten med gcam. Sen kan det så klart bero på skärminställning också.

    Hur upplever du kameran? Verkar som du testat en tid?
     
    bernard gillar detta.
  10. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Måste erkänna att G7:an har växt mycket på mig, med Nova Launcher så finns det inget jag stör mig på i LGs UI (förutom avsaknad av Fingerprint Gestures).

    Skärmstorleken i förhållande till dess kompakta och lätta format är det som jag gillar mest. Visst kameran är inte den bästa, men vidvinkel-kameran är ändock ett stort plus.

    Det manuella läget verkar också ta mer skarpare bilder än stock (utan AI), har provat att zomma in på t ex texter och kan läsa det mycket lättare i det manuella läget.
     
    Gorgeous gillar detta.
  11. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Den växer ständigt på mig med! Luncher byte känns dock som ett måste.

    Hur upplever ni skärmens responstid? Ibland kan jag få för mig att den är långsamare på att registrera när jag sveper, men sen får jag för mig att jag inbillar mig.
    Sen känns det som att AI Läget inte gör något utan väntar på att jag ska välja ett filter.
     
    Ascended gillar detta.
  12. Maaah

    Maaah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Dagens batterianvändning, det mesta är surf på 4g. Always on displayen är på å skärmen på auto ljusstyrka....
    Dom som påstår att g7:an har dålig batteritid kan aldrig ha hållit i en sådan..
    Screenshot_2018-08-24-19-11-59.png
     
    bernard och Bakken gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Med AOD aktiv eller inaktiv?
     
  14. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 905
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    men hur är G7 jämfört med annan telefon som kostar 3500?
    måste ju ligga på topp i den prisklassen
     
  15. Maaah

    Maaah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Den är aktiv..
     
    bernard gillar detta.
  16. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Inte testat det manuella läget än men det var så som du beskriver på V10 som jag hade att bilder tagna i det manuella läget hade märkbart bättre kvalité och detaljnivå på bilderna. Får testa lite med denna också vore ju bra om det är så med tanke på hur medioker den ändå är i auto. Men G7'an växer på mig med gillar formatet. Så smidig så ett skal på den stör mig inte nämnvärt då den extra storleken nästan blir skönt för mig.
    Jag upplever den som väldigt responsiv. LG brukar alltid ha bra respons på sina skärman och tryck och svep har jag inte upplevt några som helst problem med. Haft många lurar med sämre respons än detta.


    Kan för övrigt rekommendera "Krusell" skalet som finns på Netonnet. Väldigt greppvänlig gummibaksida med skön känsla när man håller i det (tänk Nexus 5). Tyg inuti som skyddar.[​IMG][​IMG]
     
    mlswdroid, bernard och RuffyMan gillar detta.
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Nog i princip bara Nexus gen 1 som kan anses bättre för priset på vissa saker.
     
  18. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Ni som har Krusell-skalet, är det förhöjt på något sätt för att skydda skärmen om den tappas på en plan yta?
     
  19. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Svar nej.
     
    Ascended gillar detta.
  20. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Bara hoppas att LG släpper sin LG pay/wallet i Europa inom en snart framtid, den har stöd för magnetremsor likt Samsung pay.

    Blir nog att köpa Krusell skalet, tyvärr är den slut online och min lokala netonet för tillfället. Till den behövs ett ordentligt skärmskydd, är det någon som har något tips?